לימודים תואר שני  >  
קריירה
מרכזי הערכה מרכזי הערכה
מרכזי הערכה אינם רק לניפוי משרות כגון טלמרקטינג אלא יותר ויותר חברות וארגונים גדולים נעזרים במרכזים הללו על מנת למצוא עובדים בכירים

  בימים אלה של משבר ומיתון כלכלי, התחרות על כל משרה פנויה גדולה.  רבים מהמעסיקים נוהגים לשלוח את העובדים לעבור יום מיון במרכז הערכה. בעבר היה נהוג לחשוב, כי מרכזי הערכה נעשים אך ורק לחברות תקשורת/סלולר. כיום, גם מפעלים וארגונים מבצעים מרכזים אלו. רינת אייזן, רכזת יחידת ההשמה במכללה  האקדמית גליל מערבי, מספקת כמה טיפים למי שעומדים בפני הליך חשוב זה. שירות ההשמה במכללה הוא פרויקט המשותף לשותפות 2000 ולסוכנות היהודית, ומאפשר לסטודנטים ולבוגרי המכללה שירות השמה לתעסוקה וסדנאות הכנה שונות ללא תשלום. בשנה האחרונה, הושמו בהצלחה לתעסוקה למעלה מ 70 סטודנטים ובוגרים של המכללה, במגוון משרות בבנקים, חברת חשמל, בזק, נטויז'ן ועוד.


 
"מרכז הערכה הוא מפגש קבוצתי אשר מטרתו לבחון יכולות שקשה לבטא ולבחון בראיון, כמו יכולת עבודת צוות, מנהיגות, יצירתיות, רצינות, מיומנויות, אינטילגנציה, מוטיבציה ועוד", מסבירה אייזן. "זהו יום שעלול להיות מלחיץ  ומעייף ,לכן ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לצלוח את התהליך".


ההכנה- לפני ההגעה למרכז הערכה, איספו מידע על התפקיד, הארגון שאליו אתם נבחנים. בררו כתובת מדוייקת, שעת הגעה וכו', לא הייתם רוצים להיות מתוייגים כמאחרים. כדאי תמיד להגיע למרכז הערכה בין 15 דקות לחצי שעה לפני הזמן. כך תוכלו למלא בנחת את פרטיכם, להתרכז ולדמיין יום מוצלח, כשאתם במיטבכם. כדאי להביא איתכם את קורות החיים, על מנת שתוכלו להעתיק מהם. הגיעו עם לבוש הולם, אך נוח בשבילכם וכמובן שנו טוב ובואו רעננים. הביאו עימכם אוכל, שתייה קלה, חטיפי אנרגיה, על מנת לשמור על רמת ערנות גבוהה בכל שלבי המרכז.


דעו לקראת מה אתם הולכים - מרכז הערכה מחולק לשלושה חלקים: הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית וסימולציות.


הצגה עצמית- בשלב זה תתבקשו לספר על עצמכם- במהלך זה מתפתח מעין ראיון קצר. אל תהיו ראשונים להתנדב, עדיף לשמוע אחרים, כך תוכלו לדעת מי המתחרים שלכם. עדיף להיות אחרונים או לקראת הסוף, כך תוכלו ללמוד מטעויות. אל תחרגו מהזמן שהוקצב. אין צורך לספר על כל ההיסטוריה התעסוקתית,  אלא רק מה שרלבנטי לתפקיד. יהיו קלילים, חייכו, שדרו אווירה נעימה.


דינמיקה קבוצתית- משימה המוכתבת לחברי הקבוצה- התבלטו, אבל לא על חשבון האחרים. הקשיבו לכולם, העלו  רעיונות, והתמקדו במטרה הקבוצתית. תמיד יהיה מישהו שדעתו תהיה שונה משל כולם. עזרו  לקבוצה ללכת לקראתם ולא נגדם, כדי לסיים בהצלחה את המשימה.

 
סימולציות- הדמיה של מצב קיים- קראו מהר את הטקסט שניתן והבינו אותו. היו יצירתיים, הערימו קשיים על הצד שממול, אבל אל תכשילו אותו, היו סובלניים, קשובים והראו יכולת עמידה וקבלת החלטות במצבים מלחיצים. הביעו הזדהות עם הלקוח, אך עם זאת יהיו אסטרטיבים. בטאו לויאליות לארגון. יהיו יוזמים ונתבו את הדרך לפיתרון.


שימו לב! הינכם נבחנים גם כשאתם בתפקיד נותני שירות וגם כשאתם בתפקיד לקוחות.


זיכרו לאיזה תפקיד הינכם ניגשים- אם הגדרת התפקיד היא "נציג שירות", מן הראוי שלא תתנהגו כמנהלים, היות ומנהל כבר יש... שימרו תמיד על איזון והימנעו מלתפקד כמנהיגים המשתלטים. בהחלט יש מקום להביא לידי ביטוי תכונות מנהיגות טבעיות הקיימות כמו אסטרטיביות, כושר ארגון וכו, אך מבלי לפגוע בחברי הקבוצה האחרים.


חשוב לזכור כי בסוף היום יתקבל המועמד המתאים ביותר לתפקיד ולחברה הספציפיים אליהם נבחנים, וזה מה שהמרכז משקף. לא תמיד בעלי הניסיון הרב, או אלו עם קורות החיים המרשימים, הם אלה שמתקבלים, ולכן במשך כל מרכז הערכה תנו 100% מעצמכם. שימרו על שפת גוף נינוחה, על קשר עין עם המנחה והישארו אקטיבים וערניים לאורך כל הפעילות. 

הכתבה באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי



חזור לראש הכתבה: מרכזי הערכה הוסף כתבה למועדפים

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות  

מאמרים נוספים במדור: קריירה
פיטורין ולימודים פיטורין ולימודים
תואר שני כתגובה לפיטורין בעיתות משבר כלכלי
תואר שני ומשפחה תואר שני ומשפחה
איך לומדים לתארים מתקדמים עם משרה מלאה ומשפחה – איך מנהלים את הזמן, איך לא פושטים רגל ואיך לא שוכחים גם ליהנות בדרך
האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים? האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים?
איך לשמור על הזוגיות במשך שנת הלימודים המלחיצה
התנהלות פיננסית לסטודנטים התנהלות פיננסית לסטודנטים
טיפים איך לנהל תקציב פיננסי במשכורת של סטודנט
שפת גוף של מנהלים שפת גוף של מנהלים
במאמר זה נסקור את שפת הגוף של כמה סוגי מנהלים בהם הערמומי, הרודן, הדמוקרטי, המנהיג ועוד. לכל סוג של מנהל שייכנו את תכונות האופי המאפיינות אותו וכן שפת גוף המסגירה את טיבו וטבעו
תדמית אישית בפגישה עסקית תדמית אישית בפגישה עסקית
איך בונים תדמית שמשדרת בטחון, סמכותיות ואמינות, ולהותיר אצל הצד השני את הרושם הטוב ביותר
איך להצליח בפגישות עסקיות איך להצליח בפגישות עסקיות
מיתוג אישי, לבוש, דיבור ותוכן הם חלק מהמרכיבים המסייעים להצלחתן של פגישות עסקיות


אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: