חיה חכמוב מיתוג אישי ותדמית עסקית
מפגש הוא חוזה בו אנו משפיעים ומעוררים תגובה. במפגש הראשוני עלינו לייצר זיכרון חווייתי חיובי מול האדם איתו אנו באים במגע ועל מנת להותיר רושם חיובי ויצירת רצון להמשכיות הקשר.
ראיון עבודה או מפגש עסקי עם לקוח פוטנציאלי הוא הזדמנות חד פעמית להצגה עצמית טובה של האני הייחודי שלך וכישרונותייך בצורה טובה ומהירה, על מנת להשיג מטרותיך.
ישנם מספר גורמים המשפיעים על הנראות והבולטות שלנו ועל הדרך בה אנשים מעריכים אותנו.
מחקרים מעידים כי תהליך התקשורת בנוי משלושה גורמים- הופעה חיצונית (55%) קול (38%)
ותוכן (7%).
בדומה למוצרים(מותגים) המונחים על מדפי הסופרמרקט ,ישנם מוצרים נחשקים ובעלי נוכחות גבוהה והם הנרכשים ביותר, כך הדבר בנוגע ליצירת בולטות בקרב בני האדם.
אם נקביל את עצמינו למותגים שהרי מטרת תהליך המיתוג הוא למכור ובמיתוג אישי ליצור שווי ולמכור את עצמך!
תהליך זה נחלק לשלושה:
-גילוי אישי ויצירת תעודת זהות - גילוי הכשרונות והחוזקות ליצירת תמהיל אישי.
-עיצוב המותג באופן ויזואלי- אריזת המוצר , התאמת המסר ל "אני " והאופן בו יתפס המותג ע"י הסביבה באמצעות לבוש ושפת הגוף.
-תקשור המותג- כל הפעולות הנוגעות בקידום המותג שנקרא "אני" .
בפגישה עסקית או בראיון עבודה עלינו לשאול את עצמינו- מהי מטרת הפגישה? מה אני רוצה להשיג בתום הפגישה?
לאחר שבררנו חשוב שנציג את הערך המוסף שלנו, הייחוד שלנו מול המתחרים .
בתהליך המיתוג האישי כדאי לגלות את הכישורים והיכולות שהם רק של ה"אני " שלי!
אם מדובר בתפקיד של ניהול צוות – רצוי שתחשוב מה נדרש ממני לצורך ביצוע התפקיד - יכולת הובלה? יצירתיות? תקשורת בינאישית ? גמישות?
אם אני מול לקוח פוטנציאלי שאמור להשתמש בשרותיי בדוק מה אני מציע לו? מה הייחוד שלי?
למה שייבחר בי?
השווי שלך יקבע עפ"י מידת הבטחון העצמי שתפגין באמצעות שפת הגוף, המבט אופן לחיצת היד , סגנון הלבוש וטיפוח כללי.
בשני המקרים חשוב ליצור את הכימיה המושפעת מהתקשורת שלנו וזו מתחילה בהופעה החיצונית, בכרטיס ביקור אישי- באריזה שלנו וכפי שאמרה, ברברה וולטרס: "ישנם בחיים מספר רגעים בודדים שבהם זה לא יהיה מוגזם לומר כי הגורל שלך תלוי ברושם שאתה יוצר!"
"כרטיס ביקור" אישי הינו תהליך של בניית מיתוג אישי , באמצעותו אנו יוצרים זהות אישית חזקה ע"י הבלטת התכונות החזקות שלנו התורמות לקידום אישי ומקצועי
כמו במותגים- החליטו מה הזהות שאתם בוחרים ללבוש?
התנהלו מתוך הזהות שבחרתם!
1.חשבו מהי משמעות הזהות עבורכם..!
באם אני רוצה להציג אדם בעל בטחון, יצירתי, מנהיג, תוצאתי, מה זה אומר עליכם? איזה חלק
בכם יוכל להפעיל את המסר הנכון.
נסו לחשוב – לו הייתם מכונית , איזו מכונית הייתם? סובארו.. טויוטה...מרצדס..?
2. לבשו את הדמות- דמיינו ... מה אתם מרגישים? איך אתה נראים? איך אתה מתנהגים?
לו המכונית הייתה בן אנוש- כיצד הייתה מתלבשת ? כיצד הייתה נשמעת?
ובהקשר הנכון - זמן... מקום... עם מי ...
שילוב נכון בין המרכיבים יביא לתוצאה הרצויה עבורכם.!