לימודים תואר שני  >  
SAT
איך ולמה נכתב ה-SAT איך ולמה נכתב ה-SAT
מבחן הSAT REASONING , הוא קנה מידה למיומנויות חשיבה קריטיות להן תדרשו להצלחה בקולג'.

אם בכוונתכם ללכת למכללה (קולג') בארה"ב,  כנראה שתדרשו לבצע את בחינת ה SAT. אולי תשמחו לדעת שאתם לא לבד, בכל שנה, מעל שני מליוני סטודנטים נבחנים במבחן קבלה  זה.
מבחן הSAT REASONING , הוא קנה מידה למיומנויות חשיבה קריטיות להן תדרשו להצלחה בקולג'. מבחן הSAT מעריך את טיב יישום ההבחנה ופתרון הבעיות שלמדתם בבית הספר, כפי שתצטרכו לעשות בקולג'.  למזלו של המועמד הישראלי, אשר עקב קשיי שפה מתקשה בבחינה לעומת עמיתו האמריקאי , הציון של ה-SAT  הוא רק גורם אחד עליו מסתכלות המכללות כשהן בוחונות את הבקשה להתקבל. הן מסתכלות גם על הציונים בתיכון, המעורבות בפעילויות בית הספר, את החיבור ששולח המועמד בפנייתו להתקבל ואת מכתבי ההמלצה שלו.

מתוך תלמידי התיכון בארה"ב, בערך כל תלמיד שני נבחן לפחות פעמיים ב SAT, בייחוד בשתי עונות- אביב של כיתה ט'., וסתיו של כיתה י"ב. מבחן ה SAT נערך שבע פעמים בשנה, ובמרכזים רבים, (בדרך כלל תיכונים) ברחבי העולם.
תכנית ה SAT של וועדת המכללות ((College Board, עמותה חברתית ללא מטרות רווח אליה משתייכים 5,400 בתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות היא האחראית לבחינה. וועדת המכללות, שמשימתה היא לקשר בין סטודנטים למכללות להצלחה והזדמנות, הוקמה לפני מעל מאה שנים. בכל שנה מלווה וועדת המכללות שבעה מליון סטודנטים והוריהם, 23,000 תיכונים, ו 3,500 מכללות  במהלך תכניות גדולות ושירותים בקבלה למכללה, בהדרכה, הערכה, סיוע כלכלי, הרשמה, הוראה ובלמידה. בתכניותיה המוכרות בין היתר, ה-SAT, AP-תכנית ההשמה המשוכללת, ו PSAT\NMSQT.

מבחן ה SAT נכתב ונבדק על ידי בעלי ידע בחומרים המועברים בכיתות הלימוד. במהלך פיתוח הבחינה, המפקחים קוראים את הבחינה ובודקים כל שאלה על תכנה והגינותה. כל שאלה נבדקת לפחות שתים עשרה פעמים. כל זה על מנת שהשאלות תהיינה ברורות, מאתגרות במידה נכונה והוגנות כלפי כל נבחן. כל שאלה עוברת בדיקה לפני הכנסתה למבחן כמשפיעה על הציון, ומתפחת במשך שנה לפחות.

ההתעדכנות של מבחן ה-SAT היא הרבה יותר משוכללת ממה שרגילים הסטודנטים הישראליים בבחינה הפסיכומטרית. "ראשית זאת בחינה שקיימת כבר עשרות שנים והיא כל הזמן מתעדכנת. הגוף שעושה את הבחינה הוא גוף פרטי שנשכר על ידי האוניברסיטאות וככזה הוא נדרש כל הזמן להיות מדוייק ולהתשפר כי אם לא יוחלף בגוף אחר.  

הכתבה באדיבות בית הספר האמריקאי

צור קשר
ליצירת קשר עם בתי ספר ומכוני הכנה לבחינת ה- SAT, לחצו על שם המכון:
אמריקן ישראל קולג'
GMAX
בית הספר האמריקאי 
המועצה הבריטית לתרבות


קישורים כלליים
בתי ספר ומכוני הכנה לבחינת ה- SAT
לימודים בחו"ל



חזור לראש הכתבה: איך ולמה נכתב ה-SAT הוסף כתבה למועדפים

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות  

מאמרים נוספים במדור: SAT
איך ולמה נכתב ה-SAT איך ולמה נכתב ה-SAT
מבחן הSAT REASONING , הוא קנה מידה למיומנויות חשיבה קריטיות להן תדרשו להצלחה בקולג'.
על בחינת ה- SAT על בחינת ה- SAT
מבחן ה-SAT הנו מבחן הנדרש לקבלה ללימוד תואר ראשון במרבית מוסדות הלימוד בארה”ב
תוכן ומבנה בחינת ה- SAT תוכן ומבנה בחינת ה- SAT
מבחן הSAT הוא המדד הטוב ביותר לבדיקת מוכנותו של התלמיד ללימודים אקדמאים
הכנה לבחינת ה- SAT הכנה לבחינת ה- SAT
טיפים איך לעבור את הבחינה למועמדים שאינם דוברי אנגלית שפת אם.


אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: