לימודים תואר שני  >  בחינות הסמכה  >  רפואה ובריאות  >  מבחני הסמכה לרוקחים
מבחני הסמכה לרוקחים
כל המידע על כמה הזמן ההתמחות, היכן עושים התמחות, איך מקבלים רשיון עבודה
 
 בסוף שנת 2004 היו בישראל 5,941 רוקחים, מהם 4,642 רוקחים מתחת לגיל 65.  1,590 רוקחים חדשים הצטרפו מאז שנת 1995. שיעור הרוקחים ממשיך להיות במגמת עלייה, וכיום יש 0.87 רוקחים על כל 1,000 תושבים.
נשים מהוות 58% מהרוקחים בישראל, 53% מהרוקחים הם ילידי ישראל, 29% ילידי מזרח אירופה. 53% מכלל הרוקחים עד גיל 65 הם בוגרי לימודים בישראל ו-23% הוכשרו במזרח אירופה, 12% במערב אירופה.

 התמחות
 תקופת ההתמחות ברוקחות הינה חלק מהדרישות האקדמיות לקבלת התואר "בוגר ברוקחות". זכאים להתחיל בסטאז' רק תלמידים שסיימו את כל הקורסים הפרונטאליים לתואר "בוגר", ועמדו בהצלחה בכל בחינות הסיום.
הסטאז' נמשך 6 חדשים , 40 שעות בשבוע, ניתן לבצעו בכל בית מרקחת הפועל כחוק במדינת ישראל, כולל בתי- מרקחת קהילתיים, בתי מרקחת של בתי-חולים (כולל בתי מרקחת במרפאות החוץ שלהם), בתי מרקחת של קופות חולים, מפעלי תרופות, מכון התקנים של משרד הבריאות ומעבדות – טיב של קופ"ח כללית.
 עם אישור הזכאות לתואר ניתן לגשת למחלקה למקצועות רפואיים במשרד הבריאות, ולהגיש בקשה לקבלת רישיון לעסוק ברוקחות. בשלב זה תקבלו רישיון זמני, ומספר חדשים אחר כך, רישיון קבוע. נכון להיום, רישיון זה הינו לחיים, ואינו כרוך בהשתלמות או בחידוש אדמיניסטרטיבי כלשהו.

 רישיון עבודה לרוקחים
 כל המבקש רישיון חייב להגיש הוכחות המניחות את הדעת כי:
(א) מלאו לו אחת ועשרים שנה;
(ב) הוא בעל תעודה המעידה שעבר בהצלחה את בחינות הבגרות הנערכות בידי משרד החינוך והתרבות או בפיקוחו, או תעודה שמשרד החינוך והתרבות מכיר בה כשווה ערך לה;
(ג) (I) למד רוקחות לפחות שלוש שנים אקדמיות באוניברסיטה או בבית ספר לרוקחים שהמנהל מכיר בהם, וקיבל דפלום ברוקחות שהמנהל מכיר בו;
או

(II) למד רוקחות באוניברסיטה או בבית ספר לרוקחים שחוק הלימודים בהם ברוקחות הוא שתי שנים אקדמיות ושהמנהל מכיר בהם וקיבל דיפלומה ברוקחות שהמנהל מכיר בה, עבד עבודה מעשית במשך חצי שנה לפחות בבית מרקחת של בית חולים בישראל, להנחת דעתו של המנהל, או סיים קורס השתלמות שהכיר בו המנהל לעניין תקנה זו ועמד בבחינה בדיני הרוקחות בישראל בפני מי שהמנהל מינהו לכך;
לא יותר משנתיים;
(ד) הנו אזרח ישראל, או שיש לו רשות לישיבת-קבע בישראל.

 

קישור כללי
לימודי רוקחות 

תגובות לכתבה
הוסף תגובה 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: