לימודים תואר שני  >  אפקה המכללה האקדמית להנדסה
אפקה המכללה האקדמית להנדסה

אפקה המכללה האקדמית להנדסה - מידע כללי

המכללה האקדמית להנדסה בת"א

התקשרו להתייעץ
טלפון:    03-9700160
שלוחה: 
הטלפון המוביל - iLimudim
יחבר אותך ישירות למוסד
הלימודים. השירות הוא בעלות
רגילה של זמן אויר.
גלריית תמונות
מידע כללי

בלב מתחם ההי-טק של ת"א, במרכז עשייה הטכנולוגית של ישראל ממוקמת אפקה-המכללה האקדמית להנדסה בת"א.
בשנים האחרונות מיצבה עצמה המכללה ברשימה הפותחת של מוסדות לימוד ההנדסה האקדמיים וכחממה המייצרת מהנדסים מוכשרים ומקצועיים על פי אמות המידה הבין לאומיות.
מכללת אפקה הינה מוסד אקדמי ציבורי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, המוסמך להעניק תואר ראשון .B.Sc בתחומים הבאים: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסה מכנית, הנדסת תעשייה וניהול והנדסה רפואית ותואר שני .M.Sc בהנדסת מערכות.

מדוע כדאי ללמוד הנדסה במכללת אפקה? 
 
במכללת אפקה נהנים הסטודנטים מהקשרים הענפים הקיימים בין המכללה לתעשיית
ההיי-טק: הסטודנט זוכה להיחשף לתעשייה באמצעות סיורים לימודיים, ביקורים, סמינרים והרצאות המתקיימים עם אנשי תעשייה מובילים.
כדי להיות מעודכנים תמיד ולהבטיח את השתלבותם המהירה של בוגרי המכללה בשוק העבודה, נבנות תוכניות הלימוד של המחלקות האקדמיות  בשיתוף עם בכירים מתעשייה  

ניסיון במרכז
מכללת אפקה נמצאת במרחק של מספר דקות הליכה מהחברות הגדולות והמובילות בתעשייה בארץ, ושואבת את קשריה וניסיונה המקצועי מהשטח. בזכות הקרבה למתחם הטכנולוגי של תל אביב ומתחמים נוספים כגון: רעננה, כפר סבא, הרצליה או פתח תקווה, לבוגר מכללת אפקה יתרון משמעותי בכל הקשור להעמקת קשרי התעשייה ולשילובו במקומות עבודה מובילים.  

קריירה במרכז
כ- 81% מבוגרי המכללה השתלבו בהצלחה, כמהנדסים וכמנהלים, בתעשיות ההיי-טק, בתעשיות הביטחוניות, בחברות פיתוח ובחברות מובילות בעולם האלקטרוניקה ,התוכנה והמכונות. חלק מהבוגרים אף המשיכו את לימודיהם לתארים מתקדמים באוניברסיטאות מובילות בארץ.
היחידה להכוון תעסוקתי, מסייעת לסטודנטים ולבוגרים להשתלב בשוק העבודה בתחום התמחותם, במהלך הלימודים או בסיומם. מאות סטודנטים ובוגרים התקבלו למשרות המבוקשות על ידם, בזכות הסיוע של היחידה. 

אתם חולמים להיות מהנדסי תוכנה, מכונות ' חשמל ואלק', תעשייה וניהול או רפואית, זה הזמן להצטרף למשפחת אפקה
מה לומדים?

מכללת אפקה מציעה את המסלולים הבאים:
מסלול יום-4 שנות לימוד
מסלול ערב-(משולב)-5 שנים (מיועד בעיקר עבור סטודנטים עובדים)
מסלול אפקה אתגרים-תוכנית לימוד לסטודנטים בעלי נתוני קבלה גבוהים
סמסטר אביב-בשנת הלימודים הראשונה ניתנת האפשרות להתחיל בסמ' אביב וללמוד בסמ' קיץ

תנאי קבלה 
סף הקבלה המינימלי במכללת אפקה הינו ציון  600  בבחינה הפסיכומטרית בכל תוכניות  הלימודים
• תעודת בגרות מלאה
• מתמתיקה-בחינת בגרות  5 יח"ל (בציון 70 ומעלה), או ברמה של 4 יח"ל (בציון של 80 יח"ל)
• פיסיקה- בחינת בגרות 5 יח"ל (בציון 60 ומעלה) או ברמה של 4 יח"ל (בציון 70 יח"ל)
• אנגלית-ציון 80 לפחות בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית/אמיר"ם או ציון 180 במבחן אמי"ר

סגל המרצים 
במכללת אפקה כ-200 מרצים מעולים. חלקם, בנוסף להיות בצוות האקדמי של המכללה, מרצים גם באוניברסיטאות המובילות בארץ. חלקם מגיעים מהתעשייה, והם שמביאים למכללה את ניסיונם היישומי. המרצים של המכללה נבחנים ונבחרים ע"פי איכות ההוראה שלהם.

שכר לימוד ומלגות 
שכר הלימוד במכללה זהה לשכר הלימוד באוניברסיטאות. בנוסף המכללה מעניקה מלגות לימודים לתלמידים מצטיינים ולתלמידים נזקקים.

פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
שירותי ייעוץ לימודים
כל מי שמתעניין בלימודים לתואר בהנדסה, מוזמן לפנות לצוות המחלקה לייעוץ לימודים של המכללה, שנותן ייעוץ לגבי אפשרויות הלימוד באפקה. הצוות ערוך לטפל באלפי המתעניינים הפונים למכללה מדי שנה ולספק מידע לגבי מסלולי הלימוד, תנאי הקבלה, סגל המרצים, קמפוס המכללה ומידע רלוונטי נוסף המעניין את המועמד ללימודים.
דקאנט הסטודנטים
דקאנט הסטודנטים הוא הגוף האחראי על מתן ייעוץ, סיוע ושירותים לרווחת הסטודנט בכל בעיה אישית, אקדמית, חברתית, כלכלית ותעסוקתית. נוסף על כך, הדקאנית, המשמשת כנציבת קבילות הסטודנטים, מטפלת בבעיות שיועלו באמצעותם.
מלגות
משרד הדקאנט מרכז את נושא המלגות והסיוע הכלכלי במכללה.
מינהל הסטודנטים
מינהל הסטודנטים מלווה את הסטודנט ומטפל בנושאים הקשורים בו מתחילת לימודיו לעד לקבלת התואר, ביניהם: מתן אישורי לימודים, הנפקת ריכוזי ציונים, אישורי זכאות לתואר ועוד. לרשות הסטודנט מערכות ממוחשבות המתעדכנות מדי יום, שבאמצעותן, ניתן מענה לפניות הסטודנטים.
למצטיינים תוכנית "אפקה אתגרים"
מסלול מיוחד המוצע למועמדים עם נתוני הרשמה מצטיינים ומסגרתו יקבלו המועמדים שיבחרו ללמוד במכללה הטבות מנהליות ומענה אקדמי ייחודי המתאים ליכולותיהם.
שירותי הכוון תעסוקתי
מטרת שירותי היחידה להכוון תעסוקתי של המכללה היא לסייע לסטודנטים ולבוגרי המכללה להשתלב במקומות עבודה. סיוע זה מתבצע ללא תשלום הן ע"י פעילויות לשיפור מיומנויות בחיפוש עבודה והן בחשיפה מקסימלית לשוק העבודה ולמעסיקים פוטנציאליים
שירותי מחשבים
המכללה מציעה מגוון שירותי מחשבים הכולל רשת תקשורת WIFI בכל מתחם המכללה, גישה אוטומטית לרשת הלימודית הכוללת את התוכנות הלימודיות וספרייה אישית לשמירת קבצים, פתיחת דוא"ל דרך אתר המכללה, מערכת לימוד מרחוק, תחנת מידע אישי ועוד.
אפקה יזמות
מרכז ייחודי לאפקה בין המוסדות האקדמיים בארץ, שמטרתו לעודד סטודנטים ואנשי סגל להמציא מוצרים שימושיים ופתרונות לבעיות הנדסיות ולהפכם למוצרים מסחריים בעלי ערך. כל זאת בליווי אקדמי ומקצועי. עד היום נחתמו מספר הסכמים כאלה בין סטודנטים לבין משקיעים. אפקה יזמות מפרסם באתר המכללה רשימת המצאות המחכות לסטודנטים שירצו להיות שותפים בהם, לפתח אותם במהלך הלימודים ואולי להפוך אותם לעבודת גמר.
ספרייה
הספרייה משרתת את הסטודנטים והסגל במתן מענה לסילבוסים של מערכת הלימודים באמצעות כ- 7,000 כותרים וכ- 25,000 עותקים של ספרים, ספרי יעץ, עבודות גמר, תקליטורים, דיסקטים, ווידאו טייפים, כתבי עת ועוד. עיקר הספרים הינם לפי התחומים הנלמדים במכללה והתחומים הנלווים להם.
דרכי הגעה
הגעה בתחבורה ציבורית: קווי ”דן” וקווי "אגד"


אתר הבית
חדשות ומידע
מקצוע ההיי טק המומלץ ביותר
בסקר שערך מכון סמית בהזמנת משרד המדע , הכתירו 29% מההורים והסבים את מקצוע מהנדס ההיי-טק כמקצוע עליו ימליצו לילדיהם ולנכדיהם. אחריו דורגו ראיית חשבון (12%), רפואה (10%) ואנשי עסקים (10%).

בעוד ההורים מעודדים את ילדיהם ללמוד הנדסה, מתלבטים המועמדים ללימודים איזה תחום הנדסה ללמוד. הסוגיה השכיחה המעסיקה מועמדים ללימודי הנדסה, היא 'מהו השכר הממוצע למהנדס מתחיל בתחומי ההנדסה השונים?'.

בכירים מעולם ההנדסה, התעסוקה וההיי-טק ובוגרי הנדסה המועסקים בתעשיית ההיי-טק. תמימי דעים כי בחירת תחום ההנדסה לא צריכה להתמקד בתשובה לשאלה זו אלא בנטיית הלב של המועמד.

דליה נרקיס, נשיאת מנפאואר ישראל לא עושה הבחנה בין ענפי ההנדסה השונים, לדבריה, "התחום הטכנולוגי בכללותו לעולם ילווה את העולם המודרני ולכן הוא ימשיך להוביל. למדינת ישראל יתרון תחרותי בתחום זה תודות למשאב האנושי של מוחות מבריקים. שוק העבודה אינו רווי ויש דרישה גבוהה לעובדים בכל הענפים".


קידום חקר השואה באמצעות האינטרנט
עשרות סטודנטים מפרויקט "עתידים לתעשייה" של צה"ל יבצעו פעילות התנדבותית לחקר השואה במכללת אפקה להנדסה בת"א במסגרת המיזם האינטרנטי - Ralationet

בימים אלו עוברים הסטודנטים תוכנית הכשרה להדרכתם לגבי איסוף המידע לגבי הניצולים באמצעות ראיונות או דרך מאגרי המידע של יד ושם ובניית בלוגים עבורם.
היעד – יצירת קשרים אוטומטיים בין הבלוגים שיש להם תחום עניין משותף, בארץ או בחו"ל בעזרת מנועי החיפוש של גוגל.

32 סטודנטים של מכללת אפקה להנדסה קיבלו מלגות הצטיינות
המלגות הוענקו בטקס חלוקת מלגות הצטיינות, שבמהלכו הודו ראשי המכללה לגורמים ולחברות שסייעו בשנה החולפת לקידום המצוינות בחינוך הטכנולוגי.

מכללת אפקה להנדסה בת"א העניקה מלגות ל-32 סטודנטים מצטיינים. המכללה מעניקה מלגות אלה מידי שנה כאות הערכה למצטיינים ולעידוד מצוינות בקרב הסטודנטים. הטקס התקיים במעמד יו"ר חבר הנאמנים של המכללה, פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר הוועד המנהל, ד"ר אברהם מידן, נשיא המכללה, פרופ' מרדכי (מוטי) סוקולוב, ראשי מחלקות הלימוד, תורמי ומעניקי המלגות, בני משפחה וסגל אקדמי.
בטקס זה הוענקו גם מלגות רוטרי ומלגות לימודים של חברת מוטורולה ישראל ל- 12 סטודנטים נוספים.

מכללת אפקה להנדסה, הקיימת משנת 1996, מתמחה בלימודים אקדמיים בהנדסה לתואר B.Sc. ומציעה רמת לימודים מהגבוהות בתחום בארץ. עד היום סיימו את לימודיהם במכללה 1,700 סטודנטים ב-7 מחזורי לימוד. המכללה מוכרת כמוסד אקדמי על ידי המועצה להשכלה גבוהה ומוסמכת להעניק תואר ראשון (B.Sc.) בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, בהנדסת מכונות ומערכות, בהנדסת תוכנה, בהנדסת תעשייה וניהול ובהנדסה רפואית.

תעשיית הרכב באקדמיה
חברת GM-UMIT תומכת בסטודנטים של מכללת אפקה להנדסה, המבצעים פרויקטים המקדמים בטיחות בתחום תעשיית הרכב במסגרת קרן GM

אביהו בן-נון, יו"ר UMI ויו"ר GM-UMIT, העניק מלגות לשלושה סטודנטים המבצעים פרויקטי גמר הקשורים לתעשיית הרכב.

נשיא מכללת אפקה להנדסה, פרופ' מרדכי (מוטי) סוקולוב:
"תוצאות המחקר שיבוצע ע"י הסטודנטים בסיוע קרן GM יוכיחו כי בהשקעה לא גדולה ניתן לעודד פיתוחים טכנולוגיים באופן היעיל ביותר. זוהי בדיוק מטרתנו כמוסד אקדמי – להעמיק את הקשר עם התעשייה"


פיתוח טכנולוגי חדש של מערכת בקרה אלקטרונית
פיתוח טכנולוגי חדש של מערכת בקרה אלקטרונית שתתריע על תנועה חריגה של מאושפזים

הפיתוח, פרי שיתוף פעולה בין מרכז רפואי "גהה" משירותי בריאות כללית ומכללת אפקה להנדסה בת"א, יזהה ניסיונות אסורים לצאת מהמחלקה ויקל על פעילות המחלקה והצוות הרפואי.




הענקת פרסי הוקרה לפרויקטי גמר מצטיינים
מאיר ניסנסון - מנכ"ל יבמ ישראל, דני גולדשטיין - יו"ר קבוצת פורמולה ומשה חורב - מנכ"ל חברת אורקל ישראל
רתמו את החברות שבראשותם להעניק פרסי הוקרה לפרויקטי גמר מצטיינים של סטודנטים להנדסה ממכללת אפקה

7 פרויקטים מצטיינים בתחומי הנדסת תוכנה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסת מכונות התחלקו במענק בסכום של 75 אלף ₪

דני גולדשטיין, יו"ר קבוצת פורמולה, שאף העניק את הפרסים ציין כי:"מכללת אפקה להנדסה היא מכללת 'בוטיק' להנדסה, שבעשר שנות קיומה הגיעה להישגים אקדמיים רבים, המוכיחים את היותה מוסד אקדמי מוביל ובר תחרות מול כל מכללה ואוניברסיטה המכשירים מהנדסים".

נשיא המכללה, פרופ' מוטי סוקולוב:
"אנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי לטפח ולנצל את המוחות הקיימים בישראל. אני משבח את החברות התורמות, שהבינו כי בתרומתם זו היום הם מעודדים ומקדמים את הקידמה הטכנולוגית של המחר. אני מקווה כי חברות נוספות בתעשייה הטכנולוגית יירתמו למאמץ"





שני סטודנטים להנדסה זכו ב- 15,000 ₪
שני סטודנטים להנדסה הציגו את הפתרון הטוב ביותר לבעיה הנדסית וזכו ב- 15,000 ₪

הזכייה - במסגרת תחרות "זירת אפקה", תחרות רובוטיקה אתגרית לסטודנטים המתקיימת זו השנה השנייה ביוזמת מכללת אפקה להנדסה בת"א ביום פתיחת שנה"ל התחרות התקיימה בחסות חברת זיו אב הנדסה בע"מ

הזוכים - עדן יוניקורן, סטודנט להנדסת תוכנה ותומר בן עזרא, סטודנט להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללת אפקה להנדסה איחדו כוחות והתמודדו עם שני דגמים בתחרות הרובוטיקה השנתית של מכללת אפקה להנדסה. לדבריהם "שיתוף הפעולה בין סטודנטים משני תחומי הנדסה שונים הוכיח את עצמו. בזכות הידע של כל אחד מאיתנו בתחום ההנדסה השונה בו אנו מתמחים, הצלחנו לבנות שני דגמים שסיכוייהם לזכייה היו טובים והתוצאה מוכיחה את עצמה". עדן ותומר זכו בשני פרסים – בפרס הראשון (10,000 ₪ ) ובפרס עלות המימוש הנמוכה (5,000 ₪).


המל"ג אישרה מחלקה חדשה להנדסה רפואית במכללת אפקה
המחזור הראשון של המחלקה החדשה להנדסה רפואית
יחל את לימודיו באוקטובר 2007.
בוגרי המחלקה יקבלו תואר .B.Sc בהנדסה רפואית.
במסגרת המחלקה החדשה יוצע גם מסלול התמחות ייחודי בארץ,הנדרש בשוק העבודה - הנדסת מערכות מידע רפואיות.
בראש המחלקה מכהנת ד"ר זהבה בלכמן.

נשיא המכללה, פרופ' מרדכי (מוטי) סוקולוב:
" החלטת המל"ג מהווה ציון דרך חשוב ביותר לביסוס מעמדנו כמכללה המובילה בארץ ללימודי הנדסה, והיא מקדמת את החדשנות הטכנולוגית ואת הישגיה של מדינת ישראל כמעצמת היי-טק. נוסף לשתי המחלקות החדשות, צפויות להיפתח, עם קבלת אישור המל"ג, מחלקות נוספות בעלות חשיבות לתעשייה, לתואר B.Sc. ולהענקת תוארי . M.Sc"



 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: