לימודים תואר שני  >  המכללה האקדמית עמק יזרעאל
המכללה האקדמית עמק יזרעאל

המכללה האקדמית עמק יזרעאל - מידע כללי

* תואר שני (M.A.) בפיתוח וייעוץ ארגוני

תנאי קבלה:
למי מיועדת התכנית:
התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון במדעי החברה בתחומים כגון: סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מדעי ההתנהגות, שירותי אנוש, מדע המדינה ומנהל מערכות בריאות.
היא מתאימה לבעלי תפקידים בתחום משאבי אנוש וכח אדם המועסקים בארגונים מסוגים שונים וכן לקבוצות עובדים כגון: עובדים בכירים ברשויות מקומיות, עובדי רווחה וסיעוד, מנהלים בארגונים פרטיים וציבוריים, וכדומה המעוניינים להתמחות בפיתוח וייעוץ ארגוני.


תיאור התעודה:
* תואר שני (M.A.) בפיתוח וייעוץ ארגוני


משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

התכנית ללימודי תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני (ללא תזה) מתמקדת בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של פיתוח ארגוני, יעוץ ארגוני ופיתוח משאבי אנוש בארגונים והיא מעניקה ידע וכלים בסיסיים בתחום הניהול והמחקר, אשר נדרשים בתפקידי הפיתוח והייעוץ הארגוני.
התמורות המתחוללות בארגונים השונים – ציבוריים, עסקיים והתנדבותיים – ובקהילות הכפריות דוגמת הקיבוץ, הכפר והמושב מחייבות הכשרת אנשי מקצוע נוספים. אלה יוכלו לפתח ולייעץ למערכות הארגוניות, או לשמש כמנהלים במערכות אלו, תוך התמודדות מושכלת עם סביבה מורכבת ומשתנה תכופות. התכנית ללימודי תואר שני בפיתוח ויעוץ ארגוני נועדה בראש ובראשונה למטרה זו.

מטרת התכנית
מטרתה המרכזית של התכנית היא להכשיר את בוגריה לעבודה במסגרת ארגונים מסוגים שונים (במגזר הפרטי, במגזר הציבורי ובמגזר השלישי) בתפקידי אבחון, פיתוח ויעוץ ארגוני, ניהול משאבי אנוש ומחקר יישומי בסיסי תוך התייחסות לתיאוריות, גישות ושיטות עדכניות.
התכנית נועדה להקנות לבוגריה את היכולות והמיומנויות הבאות:
•לפתח יכולת ניתוח של התנהגות אנושית בארגונים, כולל הכרת מגוון שיטות וכלים לעריכת אבחון הארגון וסביבתו.
•לפתח יכולת הבנה וחשיבה מערכתית בתנאים של שינוי וחוסר וודאות.
•לפתח יכולת, להקנות ידע ומיומנויות בפיתוח וטיפוח ההון האנושי בארגון, תוך הכרה בשונות ובייחודיות תרומתו של כל אחד מעובדי/חברי הארגון/קהילה.
••להקנות ידע ומיומנויות לתכנון התערבות ומימושה בארגון.
 
ייחודה של התכנית, מעבר לנושאים אלה, הוא בהיותה רב תחומית. היא מתמקדת לא רק בייעוץ הארגוני אלא גם בפיתוח הארגון, בדגש על הגישה המערכתית.

דגשים חדשניים וייחודיים בתכנית:
•התכנית היא בין-תחומית ומאגדת בתוכה גישות ודגשים מתוך התחומים השונים במדעי החברה וההתנהגות (סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי הניהול, לימודי רווחה ועוד).
•תכנית הלימודים משלבת בין חשיבה מדעית תיאורטית לבין פיתוח מיומנויות ליישום תהליכי שינוי ופתוח ארגוני וניהול.
•דגש על הגישה המערכתית המתבססת על הבנת הגורמים השונים במערכת הארגונית והקהילתית.
•קיום קשר רצוף עם האזור בו נמצאת המכללה.
•התנסות והתמחות בפועל בארגונים וקהילות.

סדנאות ופרקטיקום
הסדנאות: ההתנסות של הסטודנטים תחל כבר בשנה הראשונה במסגרת של סדנאות. הסדנאות יתבססו על שילוב בין למידה תיאורטית-עיונית לבין למידה חווייתית באמצעות משחקי תפקידים, תרגילים מודרכים, ניתוח מקרים ותהליך רפלקסיה על ההתנסות.

הפרקטיקום: בתחילת שנת הלימודים השנייה של התכנית, יתנסו התלמידים בעבודה מעשית, בכל שלבי האבחון והייעוץ הארגוני, שתלווה בהדרכה אישית וקבוצתית של יועצים ארגוניים.

פרויקט הגמר: פרויקט הגמר ילווה באופן אישי וקבוצתי על ידי הצוות האקדמי הבכיר של התכנית וייבחר על ידי הסטודנטים על פי זיהוי צרכי האזור והארגון. הפרויקט נדרש להיות ברמה אקדמית נאותה ולשקף את הידע שנרכש במשך הלימודים לקראת התואר השני. הפרויקט יאפשר לסטודנטים להפגין את יכולתם בעבודה עצמאית ויצירתית תוך שימוש בספרות אקדמית ומקצועית רלוונטית לנושא העבודה. נושאים אפשריים לפרויקטים יכללו: תכנון התערבות לצורך הכנסת שיטת עבודה להכשיר לקראת ייעוץ והובלת תהליכים מערכתיים בארגון ליצירת שינויים הנדרשים במצב של התפתחות טכנולוגית מואצת, עלייה בתחרותיות ושינויים חברתיים-ערכיים המשפיעים על פרטים, ארגונים וקהילות.


לימודי השלמה
תורת הארגונים, פסיכולוגיה חברתית ו/או התנהגות ארגונית, מבוא לסוציולוגיה, כלכלה ללא כלכלנים, סטטיסטיקה תיאורית, סטטיסטיקה הסקתית ושיטות מחקר כמותיות ואיכותניות.
את הקורס "כלכלה ללא כלכלנים" ניתן להשלים במהלך השנה הראשונה ללימודים בתוכנית.

הערות:
*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג.



 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: