לימודים תואר שני  >  מכון שכטר למדעי היהדות
מכון שכטר למדעי היהדות

מכון שכטר למדעי היהדות - מידע כללי

תואר שני ביהדות זה שכטר

תואר שני במדעי היהדות- התמחות במקצועות היהדות

תנאי קבלה:
א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה.
ב. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות .
ג. תלמידים החסרים רקע במעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה .
התוכנית מיועדת למחנכים, מורים, מדריכים, רכזי מקצוע ולמי שרואים עתידם בתפקידי מפתח בתחום החינוך היהודי.


תיאור התעודה:
M.A במדעי היהדות- התמחות במקצועות היהדות


משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

תחום זה מיועד להעצמת מורים ולהכשרת רכזי מקצוע ומנחים בתחום של מקצועות היהדות. הסטודנטים יבחרו תחום התמחות אחד מתוך מקצועות היהדות (מקרא, מדרש, תלמוד, מחשבת ישראל, תולדות עם ישראל וכו') וילמדו קורסים בחינוך שיכינו אותם לתפקידים של מנהיגות חינוכית, הן בבית ספרם, והן במערכת החינוך בכללותה. הקורסים המקצועיים מתייחסים למרכיבי היסוד בתכנון תוכניות לימודים: החברה, התלמידים, המורים והתחום. הקורסים בפילוסופיה של החינוך היהודי ותולדות החינוך היהודי מיועדים להרחיב את הפרספקטיבה של הסטודנטים בתחום הזה ולהעניק להם הבנה של התהליכים המשפיעים על צורות החינוך היהודי בעבר ובהווה, וכן לעזור להם לבנות השקפת עולם חינוכית משלהם. ניתן ללמוד תחום זה כתחום משני בלבד.

התכנית מציעה קורסים כגון:
מערכת החינוך במדינת ישראל: תוכניות לימודים והאידאולוגיות המנחות אותן - ד"ר דפנה מוסקוביץ
הקורס יתמקד בחשיפת הערכים והעמדות העומדים ביסודן של תוכניות לימודים, ושאליהן שואפים מחבריהן לחנך את התלמידים. במסגרת הקורס ייתוודעו התלמידים למבחר של תוכניות לימודים במדעי הרוח והחברה, שנכתבו ויושמו במערכת החינוך במדינת ישראל במגזר היהודי (הממלכתי והממלכתי-דתי) ובמגזר הערבי. התוכניות שיידונו מיועדות ברובן לבית הספר היסודי והעל יסודי, ומיעוטן - לגני הילדים.

פיתוח תוכנית לימודים בית-ספרית במקצועות היהדות - ד"ר ברנדה בקון
הקורס יעסוק במודלים שונים, מודרניים ופוסט-מודרניים, לבניית תוכניות לימודים. הקשר בין ה"אני מאמין" הבית-ספרי ושיקולי דעת שונים בבחירת תכנים ביהדות יעמוד במוקד הדיונים בשיעור.

פילוסופיה של החינוך היהודי - ד"ר ארי אקרמן
בקורס נעסוק בשאלות יסוד שמחנכים יהודים עומדים בפניהן, כגון האפשרות "לתרגם" את המסורת היהודית לתלמידים בני זמננו, מחויבות מול פתיחות, פרטיקולריות יהודית מול אוניברסליות אנושית. סוגיות אלו ואחרות יידונו דרך עיסוק בהגותם של פילוסופים יהודיים מודרניים.


 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: