לימודים תואר שני  >  האוניברסיטה העברית בירושלים
האוניברסיטה העברית בירושלים

האוניברסיטה העברית בירושלים - מידע כללי

האוניברסיטה הראשונה בישראל

בוטניקה חקלאית לתואר שני

תנאי קבלה:
בוגרי מדעי החיים אשר למדו קורסים בבוטניקה

תיאור התעודה:
תואר שני M.Sc.Agr בבוטניקה חקלאית


מועדי פתיחה:
אוקטובר

משך הלימודים:
24 חודשים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

מטרת החוג להקנות לתלמידיו את הכלים המתקדמים ביותר למחקר ויישום ביולוגי וחקלאי. בחוג נערכים מחקרים מגוונים הנמצאים בחזית המחקר המודרני וכוללים: הנדסה גנטית של צמחי נוי ומטע, ריבוי צמחים בתרבית, הנדסת חלבונים וכן גנומיקה, פרוטאומיקה ומטבולומיקה של צמחי נוי. בנוסף נחקרים המנגנונים המעורבים בבקרה מולקולרית של תהליכים שונים כולל: הזדקנות ונשירה, השראת הפריחה, התפתחות הפרח והפרי, פיגמנטציה של פרחים ופירות, מעבר סיגנל הורמונלי, פעילות הורמונים בהתפתחות צמחי נוי ועצי פרי ותגובת צמחים לעקות. חוקרי החוג עוסקים גם בלימוד הפיסיולוגיה של תהליכים שונים כולל: פריחה, הזדקנות, השרשה והתפתחות וגטטיבית של עצים כולל עצי פרי. קורסי החוג השונים משיקים לנושאי המחקר ודנים בהתפתחות וגטטיבית ורפרודוקטיבית של צמחים, הורמונים צמחיים, תהליכי הזדקנות ונשירה, יצירת פיגמנטים וחומרי ריח, השפעת עקות על צמחים, תרביות רקמה, הנדסה גנטית, הנדסת חלבונים, מעבר אותות תוך תאי בצמחים, גנומיקה ועוד.

מוסמכי החוג ממשיכים ללימודי תואר דוקטור או נקלטים בעבודה בתעשיות היי-טק ביולוגיות, חברות ייצור חקלאי, בשירות ההדרכה של משרד החקלאות ועוד.

 


הערות:
תלמידים שלא כללו קורסים בבוטניקה במסגרת לימודי הבוגר יוכלו להתקבל לפי החלטה מיוחדת של החוג, בדרך כלל יוטלו עליהם לימודים נוספים



 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: