לימודים תואר שני  >  אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה - מידע כללי

קידום המצוינות האקדמית

תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות

תנאי קבלה:
• תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל בציון סופי של 85 לפחות, המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה.
• למודי קדם – פירוט בהמשך.
• עמידה במבחן קבלה באנגלית בציון 75.
• קורות חיים
• ראיון על פי שקול דעתה של ועדת הקבלה.
• מועמד בעל תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בו אינה עברית חייב לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי האוניברסיטה כתנאי לזכאותו לתואר.
• מועמדים בוגרי אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן בוגרי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה במבחן GRE או בלימודי השלמה במסגרת התואר הראשון.
• המלצה אחת מגורם אקדמי.


תיאור התעודה:
תואר שני בטפול באמצעות אמנויות בתחומי המגמה בה למדו.


זמני לימוד:


תחומי לימוד:

ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות משותף לפקולטה לחינוך והפקולטה למדעי הרווחה והבריאות. בית הספר כולל שלוש מגמות: טפול באמצעות אמנות פלסטית, טפול באמצעות דרמה, וטפול באמצעות תנועה.

מטרות הלימודים:
להכשיר חוקרים ואנשי מקצוע מומחים לעבודה בתחום הבריאות, החינוך, הרווחה והשיקום, ולפתח גוף ידע מחקרי לקידום הטפול באמצעות האמנויות.

לימודי שדה:
לצד הלימודים האקדמיים יתקיימו למודי שדה והדרכה אליהם ירשם התלמיד בנפרד ובתשלום נוסף.
למסיימים את לימודי השדה יוענק ספח שיתלווה לתעודת המ"א "אבחון וטפול באמצעות אמנות פלסטית או בדרמה או בתנועה", בהתאם למגמה בה התמחה.
מספר שעות לימודי השדה הכולל במהלך שנתיים של למודי התואר יהיה 500 שעות (כולל שעות הדרכה).
במידה ויידרשו שעות התנסות נוספות בכפוף לאישור החוק להסדרת מקצועות בריאות, יוצעו בשנה השלישית לימודי הכשרה להתמחות קלינית במסגרת לימודי המשך, לא כחלק מלימודי התואר.

השנה הראשונה כוללת תכנים משני עולמות התוכן דרמה תרפיה ופסיכודרמה והסטודנט יוכל לבחור בשנה השנייה את עולם התוכן המועדף עליו*.

תוכנית למטפלים מנוסים:
תוכנית מובנית של תואר שני בטפול באמצעות אמנויות תפתח למטפלים באמנויות מנוסים. הכתה למטפלים מנוסים לא מחולקת על פי מגמות אלא כוללת מטפלים מכל התחומים.
תוכנית הלמודים תתקיים במסגרת משולבת של כתה אחת לכל המטפלים המנוסים. התוכנית תרוכז ביום אחד בשבוע במשך שנתיים, ותכלול קורסים ייעודיים שמותאמים לאנשי שדה בעלי ניסיון קליני, ולא תכלול למודי שדה.
שכר הלמוד לתוכנית זו יהיה בגובה 150% משכ"ל הרגיל לתואר שני.


פירוט לימודי קדם נדרשים
1.מועמדים בוגרי תואר ראשון, שלא למדו את הקורסים הבאים בלימודי התואר הראשון, יחויבו בהשלמות הנלמדות ברמת התואר הראשון ואינן נכללות בתוכנית המ"א: מבוא לפסיכולוגיה – 4 נקודות, פסיכולוגיה התפתחותית – 4 נקודות, פסיכופתולוגיה (פסיכולוגיה אבנורמלית) – 4 נקודות,
סטטיסטיקה – 2 נקודות, שיטות מחקר – 2 נקודות, תיאוריות אישיות – 2 נקודות, קורס אקדמי תיאורטי אחד של 4 נקודות או 2 קורסים אקדמיים תיאורטיים של לפחות 2 נקודות כל אחד ממגמה אחת או משתי מגמות – עפ"י בחירת המועמדים  סה"כ 4 נקודות, קורס אקדמי התנסותי  כגון סדנת רישום או ציור – 4 נקודות בתחום המגמה.
2.בעקרון יש לסיים את כל קורסי הקדם בממוצע של 80 לפחות לפני התחלת למודי התואר השני.
3.פטור מלימודי השלמה יינתן אך ורק על בסיס הצגת מסמכים רשמיים רלוונטיים ממוסד אקדמי מוכר. לגבי כל קורס עבורו מבוקש פטור, יש להמציא את המסמכים הבאים: סילבוס, ציון (80 לפחות), היקף הקורס (שעות), נקודות זכאות, שם ותואר המרצה. יש לצרף מסמכים אלו בעת הרישום.
4.בקשות לפטור מלימודי השלמה (על סמך קבלת ציון סופי בלימודי התואר הראשון) יש להגיש עד היום הראשון לפתיחת שנת הלימודים. לא יידונו בקשות לפטורים לאחר מועד זה.

הערות:
תוכנית הלמודים כוללת שני מסלולים: מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית – תזה (36 שש"ס) ומסלול ב' ללא תזה עם מבחן גמר (40 שש"ס). משך הלימודים הינו שנתיים. תלמידים במסלול עם תזה ילמדו שנה שלישית ובה יסיימו את כתיבת התזה.

*מותנה באישור רשויות האוניברסיטה
כל אחת מן המגמות תפתח בכפוף למספר הנרשמים.



 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם פרטי
שם משפחה
עיר
דוא"ל
טלפון
אזור מגורים
ממוצע בגרויות
ציון פסיכומטרי
תאריך לידה:
בחר מין:
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: