לימודים תואר שני  >  אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה - מידע כללי

קידום המצוינות האקדמית

בריאות נפש קהילתית לתואר שני

תנאי קבלה:
א. בוגרי תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל ברפואה, מדעי ההתנהגות, חינוך, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה שירותי אנוש, סיעוד, ריפוי בעיסוק, הפרעות בתקשורת ובפיזיותרפיה. מועמד בעל תואר ראשון מתחום אחר יובא לדיון חריג בפני הוועדה החוגית ללימודי תואר שני.
ב. בעלי ממוצע ציונים של 80 בתואר הראשון ולא פחות מציון 76 בכל אחד מהחוגים.
ג. בחינת כניסה באנגלית בציון 70 ומעלה.
ד. שני מכתבי המלצה כאשר אחד מהם חייב להיות אקדמי. ההמלצות יועברו על ידי הממליצים במעטפה סגורה וחתומה.
ה. קורות חיים מודפסים.
ו. שאלון אישי למועמד בצירוף תמונה.


תיאור התעודה:
תואר שני בתחום בריאות נפש קהילתית.


מועדי פתיחה:
אוקטובר

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

המטרה היא להכשיר חוקרים ואנשי מקצוע מומחים  לעבודה בתחום בריאות נפש הקהילתית, בתפקידי שיקום, ייעוץ וניהול מערכות בריאות נפש, וכן פיתוח גוף ידע מחקרי בין-תחומי לקידום בריאות הנפש הקהילתית.

הלימודים מתנהלים בשני מסלולים: מסלול מחקרי הכולל כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) ומסלול ללא תזה, הכולל הגשת עבודה מסכמת עיונית.

רקע קצר על בריאות נפש קהילתית ומטרת הלימודים בחוג:
העולם המודרני מצוי בעידן של רפורמות במערכות בריאות בתחום בריאות הנפש. שילוב מערכת בריאות הנפש במערכת הבריאות הכללית וכינון שירותי שיקום ייחודים לבריאות הנפש בקהילה מביאים לעליה משמעותית בשיעור הפונים לעזרה על רקע מצוקות חיים ובעיות נפשיות, ולגידול במספר האנשים עם נכות  פסיכיאטרית החיים בקהילה. עליה זו בפניות קשורה  לחשיפה גוברת משמעותית בעשורים האחרונים בקרב יחידים וקבוצות למצבי דחק ומשבר, הן על רקע כלכלי (אבטלה) והן על רקע בטחוני  (נפגעי טראומה) (PTSD). על אנשי המקצוע, העובדים עם אלה המתמודדים הן עם משברי חיים והן עם נכות פסיכיאטרית לפעול יחד עם מקבלי השירות ליצירת חברה למען כל חבריה, שבה כל אדם, על זכויותיו וחובותיו, ימצא את מקומו ותפקידו. במסגרת החוג יינתן מענה לצרכי לקוחות ואנשי המקצוע המטפלים בהם, באמצעות פיתוח ידע ומחקר בין-תחומיים ובין-מקצועיים והכשרת אנשי מקצוע בתחומי החברה, הרווחה והבריאות.

החוג לבריאות נפש קהילתית זכה בהכרה מלאה מטעם המועצה להשכלה גבוהה להענקת תואר מוסמך, וכמו כן זכה מידי הממונה על השיקום במשרד הבריאות להכרת בוגריו לצורך מילוי תפקידי שיקום במערכת הבריאות. בנוסף לכך, החל משנה"ל תשס"ט יתקיים בחוג פרקטיקום בתמיכת קרו טאובר, שבו יועסקו 8-10 סטודנטים משנה ב' במסגרות שיקום במשך 4 ימים בשבוע ויקבלו מלגת קיום ( 1500$ לחודש), מלגת שכר לימוד ובהדרכה אינטנסיבית במסגרות שבה יעבדו, כמו גם באוניברסיטה, במסגרת התנסות זו וילמדו הסטודנטים שיטות התערבות חדשניות בתחום השיקום.

הערות:
משך הלימודים תלוי במסלול הלימודים:
שלוש שנים - כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
שנתיים - כתיבת עבודה מסכמת (ללא תיזה)

זמני לימוד:
ימי ד' כל היום וימי ו' חצי יום .





 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם פרטי
שם משפחה
עיר
דוא"ל
טלפון
אזור מגורים
ממוצע בגרויות
ציון פסיכומטרי
תאריך לידה:
בחר מין:
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: