מטרת התוכנית הכשרה מתקדמת לגננות מנוסות הכוללת:
רכישת ידע עדכני על ילדים עם ליקויים התפתחותיים מולדים וביטויים בחיי היומיום - בגן ובמשפחה.
מתן כלים ופיתוח מיומנויות להעצמת הגננת כמארגנת ומובילה את תוכנית ההתערבות לשילובו של הילד "האחר" בגן.
נושאי הלימוד :
הילד "האחר" ותוכנית הלימודים בגן:
טיפולוגיה של ילדים עם תסמונות התפתחותיות מולדות – C.P, P.D.D, ליקויי קשב וריכוז, ליקויי למידה, וכד'
הילד "האחר" כמטייב את התוכנית הפסיכו-פדגוגית בגן הילדים
בניית תוכניות התערבות ויישומן
תפקיד הגננת כמארגנת ומובילה את תוכנית השילוב של הילד
הורות לילדים עם צרכים מיוחדים:
לידתו של ילד "אחר": תהליכים נפשיים העוברים על ההורה-מעבר מפנטזיה למציאות,תהליך האבל על אובדן הילד "המושלם" וקבלת הילד עם הקשיים.
אפיונים ייחודיים להורות לילדים עם קשיים ספציפיים, כגון הורות לילדים עם C.P, P.D.D, קשיי קשב וריכוז, התנהגות, קשיי למידה ועוד.
ההורה כ"קליינט" של הגן ושל הגננת – רכישת מיומנויות ל"דיבור" עם הורים בכלל, ועם
הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בפרט.