לימודים תואר שני  >  מכללת סמינר הקיבוצים
מכללת סמינר הקיבוצים

מכללת סמינר הקיבוצים - מידע כללי

סימן שאתה מצוין

התקשרו להתייעץ
טלפון:    03-9700160
שלוחה: 
הטלפון המוביל - iLimudim
יחבר אותך ישירות למוסד
הלימודים. השירות הוא בעלות
רגילה של זמן אויר.
מכינת ניצני מהו"ת

תנאי קבלה:
- תעודת בגרות מלאה או חלקית.
הקורס מיועד לבוגרים עם לקויות למידה. יש צורך באבחון המעיד על לקות למידה.


זמני לימוד:


תחומי לימוד:

תחומי לימוד -

יעדי המכינה:
בוגרי המכינה יוכלו, עם סיום המכינה:
א. לבחור את הכיוון המקצועי המתאים להם, בהתייחס לתחומי החוזק והעניין שלהם.
ב. לעבור תהליך ההסתגלות ללמידה במוסד אקדמי באופן מהיר יחסית במספר היבטים: 
התמצאות מרחבית במוסד - שימוש באסטרטגיות התמצאות מרחבית
ידיעת הדרישות האקדמיות - כתוצאה מחשיפה לקורסים אקדמיים
יכולת קריאה והבנה של סילבוס
התמצאות בספריה : חיפוש יעיל במאגרי המידע
ג. להכיר את הדרישות האקדמיות בתחום האנגלית ובתחום של שיטות המחקר, ותחומי דעת מגוונים נוספים.
ד. להגדיר מהי לקות למידה בכלל ומהי לקות הלמידה שלהם. אלו התאמות יאפשרו לקדם את למידתם, וכיצד לסנגר על עצמם כדי להשיג התאמות אלה.
ה. להרגיש יותר נוח עם הלקות ולדבר עליה ביתר פתיחות.
ו. לדעת להשתמש באופן מושכל באסטרטגיות למידה ובהתאמות טכנולוגיות שהן יעילות עבורם, בהתחשב בנקודות החוזק והחולשה הספציפיות שלהם.
ז. לחוש עצמם חזקים ובטוחים ביותר, בעלי דימוי עצמי חיובי יותר, להתייחס ללקות כאל עובדת חיים שניתן להתמודד אתה, ולהפוך ללומד עצמאי, למרות המגבלות.

תכנית הלימודים:
התכנית כוללת 3 "אשכולות": אשכול אקדמי, אשכול מיומנויות למידה ואשכול של תמיכה.
האשכול האקדמי
קורס אקדמי בתחום לקויות למידה - הקורס ישלב ידע תיאורטי בתחום לקויות הלמידה יחד עם קישור למצב האישי של כל סטודנט.
קורס הכנה לסטטיסטיקה ושיטות מחקר - מטרת הקורס להציג בפני הלומדים מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה ובשיטות מחקר וזאת במטרה להכינם לקורסים בתחומים אלו באקדמיה, ולהעצים את תחושת יכולתם האישית להתמודד איתם בהצלחה.
קורס 'טעימות' בתחומי עניין - קורס זה יפרוש מגוון נושאים בתחומי דעת שונים ויינתן ע"י מבחר של מרצים בכירים מהאקדמיה. מטרת הקורס לערוך היכרות עם נושאי למידה שונים לצורך יכולת בחירה מושכלת של הסטודנט את לימודיו בעתיד.
אשכול מיומנויות למידה
קורס לפיתוח מיומנויות למידה בתחום הקריאה והכתיבה - הקורס יכשיר את הסטודנטים להכרות מעמיקה ולשימוש באסטרטגיות למידה יעילות, תוך התאמת האסטרטגיות למאפיינים הספציפיים של הלקות. הקורס יכלול גם מיומנויות של ארגון וניהול עצמי: אסטרטגיות לבקרה עצמית (Self Regulation), ארגון במרחב פיזי/ אישי, תכנון וארגון תהליכי הלמידה. מיומנויות הלמידה יתורגלו על התכנים באשכול האקדמי.
קורס אסטרטגיות למידה באנגלית- מטרת הקורס לפתח אצל הסטודנטים אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם קריאה, אוצר מילים והבנת הנקרא באנגלית. הקורס יהווה בסיס לקורסים באנגלית הקיימים באקדמיה. לצורך כך יתקימו 2 קבוצות: קבוצה אחת תלמד בסיוע תוכנת הקראה באנגלית (( Text to Speech, וקבוצה אחרת תלמד ללא התוכנה. החלוקה תיערך ע"פ צרכי הסטודנט.
קורס טכנולוגיות סיוע - תערך היכרות עם מגוון טכנולוגיות סיוע ושימושי מחשב מתקדמים, המשמשים ככלי אלטרנטיבי לעקיפת קשיי למידה לבוגרים עם לקויות למידה.
אשכול התמיכה
קורס הכוונה מקצועית - מטרת הקורס היא ללוות את קבוצת הסטודנטים בבחירת הכיוון המקצועי המתאים להם ביותר, בהתחשב בכוחות ובחולשות ובתחומי העניין האישיים.
חונכות ליישום אסטרטגיות למידה - חונכי מרכז מהו"ת, המתמחים בחניכת סטודנטים עם לקויות למידה, יחנכו את הסטודנטים של המכינה. מטרת החניכה הינה לתרגל את מיומנויות הלמידה הנלמדות בקורסים השונים. לכל זוג סטודנטים יתלווה חונך, במשך 4 שעות בשבוע.
קבוצות תמיכה - יתקיימו 2 קבוצות מקבילות שיונחו ע"י מלי דנינו (מנכל"ית ניצן) וד"ר נעמי וורמברנד (מנהלת המכינה). מטרת המפגש הקבוצתי היא לזמן שיח אישי בין עמיתים בעלי חוויות דומות הקשורות בלקות, שיח שיש לו את הפוטנציאל לחזק את המודעות, הקבלה וההבנה של הלקות.
ייעוץ וליווי אישי- במהלך כל המכינה יוכלו הסטודנטים להתייעץ ולקבל תמיכה וסיוע מצוות המרכז ומרכזת המכינה. התקשורת עם הסטודנטים תהיה שוטפת בכל סוגיה שתעלה. הליווי האישי יינתן בכל הקורסים של המכינה ויעטוף את הפעילות כולה.

הערות:
בוגרים המסימים את המכינה בהצלחה, יכולים להתקבל למספר מוסדות בארץ, בתנאים מקלים.
המכינה איננה מיועדת להשלמת בגרויות ופסיכומטרי



 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם פרטי
שם משפחה
עיר
דוא"ל
טלפון
אזור מגורים
ממוצע בגרויות
ציון פסיכומטרי
תאריך לידה:
בחר מין:
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: