לימודים תואר שני  >  האוניברסיטה העברית - הפקולטה למדעי החקלאות , המזון ואיכות הסביבה
האוניברסיטה העברית - הפקולטה למדעי החקלאות , המזון ואיכות הסביבה

האוניברסיטה העברית - הפקולטה למדעי החקלאות , המזון ואיכות הסביבה - מידע כללי

גלריית תמונות
גנטיקה והשבחה לתואר שני

תנאי קבלה:
תואר ראשון במדעי החקלאות/התזונה בציון ממוצע 75 לפחות


תיאור התעודה:
תואר שני בגנטיקה והשבחה M.Sc.Agr


מועדי פתיחה:
אוקטובר ופברואר

משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

החוג מקנה לתלמידים התמחות בגנטיקה של צמחים ובעלי חיים, השבחה קלאסית ומולקולרית, הנדסה גנטית, ביוטכנולוגיה וגנומיקה. דגש מיוחד ניתן להכשרת התלמידים כחוקרים וכמורים לעתיד במגוון הרחב של תחומי הגנטיקה הקלאסית והמודרנית. כמו כן, החוג מכשיר את המוסמכים בעבודה כמטפחים של חיות משק ושל גידולים חקלאיים.

נושאי ההתמחות של מורי החוג כוללים: גנטיקה מולקולרית והשבחה של צמחים, טיפוח בעלי חיים, פיתוח ושימוש בסמנים מולקולריים לאיתור גנים בחיות משק ובצמחי תרבות, ציטוגנטיקה, אבולוציה של צמחים, תורשה של תכונות כמותיות, איתור הורי בר של צמחים חקלאיים, יחסי גומלין בין צמחים ווירוסים, תהליכים מולקולריים בהתפתחות הצמח, יישום כלים גנומיים לחקר ביטוי גנים בצמחים ובבעלי חיים, הבסיס הגנטי של התאמת צמחים לבתי גידולם וקואבולוציה עם גורמי מחלות.

במהלך הלימודים נחשפים התלמידים לגישות קלאסיות ומודרניות בגנטיקה המיושמות בחקר בעיות בעלות חשיבות חקלאית ובפיתוח כלים בסיסיים לשיפור תכניות השבחה.

מוסמכי החוג רוכשים ידע מגוון ועדכני בתחומי הגנטיקה המודרנית, הביולוגיה המולקולרית ההנדסה הגנטית והגנומיקה הפונקציונלית. בנוסף רוכשים המוסמכים כלים בסיסיים בגנטיקה של אוכלוסיות, בניתוח סטטיסטי של ניסויים, בציטוגנטיקה ובאבולוציה.

מוסמכי החוג משתלבים בהצלחה רבה בפעילות כלכלית ענפה ומשגשגת בתחום של טיפוח זני צמחים, בקר, עופות ודגים, לשוק המקומי ובעיקר לשווקי יצוא. מסיימי החוג תופסים עמדות בכירות בכל חברות הטיפוח בישראל, וכן בחברות ביוטכנולוגיה המיישמות גישות חדשניות במחקר ובפיתוח של מוצרים לחקלאות ולציבור הרחב.

הלימודים מתקיימים במסלול המחקרי והלא מחקרי.

 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: