לימודים תואר שני  >  מכון שכטר למדעי היהדות
מכון שכטר למדעי היהדות

מכון שכטר למדעי היהדות - מידע כללי

תואר שני ביהדות זה שכטר

תואר שני במדעי היהדות- לימודי משפחה וקהילה

תנאי קבלה:
א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה.
ב. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות .
ג. תלמידים החסרים רקע במעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה .


תיאור התעודה:
M.A במדעי היהדות- לימודי משפחה וקהילה


משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

 
המשפחה והקהילה הם שני מבני יסוד חברתיים הממלאים תפקיד מרכזי ברמה האוניברסלית, בתרבות המערבית בכלל ובעולם היהודי בפרט. במסגרת לימודי התחום נבחן את מעמדו של הפרט אל מול מבנים אלה בפתחה של המאה ה-21, דור האינטרנט והגלובליזציה, עידן המעמיד את מושגי הזהות הקולקטיבית המוכרים לנו במבחן. התוכנית פותחת צוהר גם אל עולם הקהילה והמשפחה היהודית. נעיין בשאלת אופיין וייחודן של הקהילה והמשפחה הישראלית והיהודית - בערכים ובהגות, במסורות ובדרכי ההתמודדות הטיפוסיות להן. עיון זה יתבסס על מגוון של מקורות החל מן המקורות היהודיים הקלאסיים וכלה במקורות ישראליים ותיאוריות עכשוויות. ניתן ללמוד תחום זה כתחום משני בלבד.

התכנית מציעה קורסים כגון:
יחיד, משפחה וקהילה - ד"ר גליה גלזנר חלד
המעבר מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם מאפיין את התפתחותה של החברה המערבית ואת החיים במדינת ישראל. עם זאת דווקא הדגש החזק על אינדיבידואליזם, הוא שהביא לתחייתו ולשגשוגו המחודש של מושג הקהילה. נפתח את הקורס בעיון בהתפתחות ההיסטורית של מושג 'גן העדן האבוד', נשווה בין תיאוריות העוסקות בזהות הפרט בתקופה המודרנית והפוסט-מודרנית, נבחן את עלייתן של תיאוריות ופרקטיקות קהילתיות חדשות על רקע השינויים במבנה המשפחה ובחלוקת התפקידים המגדרית, ונתוודע גם לעולם הקהילות האינטרנטי בעידן הגלובליזציה. נבחן גם את מגבלות החזון הקהילתי ואת המורכבויות שבהתאמתו לחברה אינדיבידואליסטית. לבסוף, ננסה ליישם את המושגים והתיאוריות לעולם הפרקטיקה הקהילתית דרך מפגש עם פרויקטים עכשוויים של קהילתיות מקומית.

מעגל החיים היהודי - ד"ר פול שרל פוקס
מהלידה ועד הקבורה, יהודים מציינים כמעט כל אירוע ואירוע עם טקס הנותן מענה לצרכים פסיכולוגיים בסיסיים של תענוג, שליטה, שייכות ומשמעות. הקורס ידון בבסיס ההלכתי/מסורתי של טקסי מעבר במעגל החיים היהודי ובמשמעות שניתן להפיק מהם גם בימינו. ננסה לעמוד על דעת ההוגים והיוצרים של הדורות הקודמים על מנת ליצור טקסים חדשים שיתייחסו לאירועים ומצבים חדשים בחיי היחיד והקהילה.

אלימות במשפחה, בבית הספר ובחברה - סילביה זילברמן
הקורס יקנה למשתתפים ידע והבנה לגבי הגורמים האישיים, הבין-אישיים, הארגוניים והחברתיים המובילים להגברה או לצמצום של התנהגויות ואירועים אלימים. האלימות נתפסת כתופעה אנושית מבנית, חלקה גלויה אך רובה סמויה ומשולבת במבנים חברתיים ובנורמות התרבותיות. תוצע הבנה לדרכים שמובילות לצמצום תופעת האלימות וכן לאופן בו חלק מהדרכים הננקטים להתמודד עמה הופכים לחלק מהבעיה. 

 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: