תחום זה מיועד לעוסקים בחינוך חברתי/ערכי ובלתי-פורמלי המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם הן בתחום והן במדעי היהדות ולמצוא דרכים לשלב את שני התחומים בעבודתם. ניתן ללמוד תחום זה כתחום משני בלבד.
התכנית מציעה קורסים כגון:
חינוך לערכים: גישות ותוכניות - ד"ר ברנדה בקון
הקורס יתמקד בשאלות הבאות: מהו ההבדל בין חינוך לערכים ואינדוקטרנציה? מהן הגישות השונות בחינוך לערכים? מהי ההשפעה של הפדגוגיה הפמיניסטית על חינוך לערכים? לאילו ערכים מחנכות תוכניות שונות, פורמליות ובלתי - פורמליות, הקיימות היום בשדה החינוך?
חינוך לערכים וספרות המוסר - ד"ר ארי אקרמן
הקורס יעסוק בהתמודדות של טקסטים בספרות המוסר כגון "שמונה פרקים" של הרמב"ם, "חובות הלבבות" של ר' בחיי ו"אגרת מוסר" של ר' ישראל סלנטר עם שאלות מרכזיות הקשורות לחינוך לערכים. בין היתר נדון בשאלת ההבדל בין חינוך לערכים ואינדוקטרינציה, היחס בין רגש ושכל בטיפוח אישיות מוסרית והיעדים של חינוך לערכים.
חגים בקהילה - הפילוסופיה והפרקטיקה - ד"ר יעקב מעוז
בקורס זה נעמוד על העקרונות המנחים שעמדו מאחורי עיצובם של חגי ישראל. נבקש לזהות את הגורמים ההיסטוריים, הדתיים, הלאומיים והאידיאולוגיים שהניעו את המנהיגות הרוחנית לקבוע את מתכונת המועדים. נערוך השוואה בין הפרקטיקות בהן נהגו משך ההיסטוריה לבין אלו הנהוגות בחברה הישראלית כיום. ננסה לזהות את ההבדלים המשמעותיים ונעמוד על המניעים לשינויים שהחברה הישראלית המודרנית בחרה להכניס למתכונת החג. בתוך כך נלמד כיצד יזמים וארגונים העוסקים בהתחדשות יהודית בישראל מיישמים את דרכי החגיגה שלהם. נערוך היכרות עם חומרים הקיימים בשוק החגים תוך מיקוד בסדרת החוברות "חגים בקהילה" של החברה למתנ"סים.