לימודים תואר שני  >  מכון שכטר למדעי היהדות
מכון שכטר למדעי היהדות

מכון שכטר למדעי היהדות - מידע כללי

תואר שני ביהדות זה שכטר

תואר שני במדעי היהדות- התמחות בלימודי האמנויות ביהדות

תנאי קבלה:
א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה.
ב. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות .
ג.תלמידים החסרים רקע במעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה.


תיאור התעודה:
M.A במדעי היהדות- התמחות בלימודי האמנויות ביהדות


משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

.בניסיון להבין את מהותה של ההוויה היהודית מול החוויה היצירתית ייחשפו הסטודנטים למגוון של קורסים העוסקים בחיבורים שבין האמנות הפלסטית והיהדות, המוסיקה, המבע הקולנועי, התיאטרון ומקצועות היהדות. הלימוד, העיון והצפייה ילוו בחוויה יצירתית במסגרת של סדנאות כגון סדנא בבית האמן בשיטת "מדרש במו ידיך" - וסדנא חווייתית במוזיקה היהודית. מטרת מסלול הלימודים של תחום זה היא להנחיל הערכה לכוח היצירתי הרב הטמון בחיבור שבין מקצועות היהדות ותחומי האמנויות השונים ולהקנות כלי עזר לשילוב מעין זה בתחומי ההוראה והחינוך, הלימוד וההעשרה הכללית.

התכנית מציעה קורסים כגון:
דמות היהודי ודימויו באמנות ימי הביניים - ד"ר שולמית לדרמן
מטרת הקורס היא להעלות את דמותו ואת דימויו של היהודי מתוך הממצא האמנותי היהודי והנוצרי. במהלך הסמסטר נתבונן ביצירות אמנות ונבחן את המוטיבים המזהים והמאפיינים את דמות היהודי משלהי העת העתיקה ועד לסוף תקופת ימי הביניים. כיצד תיאר היהודי את עצמו בציורי הקיר בבית הכנסת בדורא ארופוס ובכתבי יד מצוירים יהודיים וכיצד הוצג באמנות הנוצרית? האם ניתן להבחין בייצוג שונה של דמות היהודי באמנות הנוצרית-ביזנטית לעומת ייצוגו באמנות הנוצרית-מערבית? כיצד נראה היהודי בארצות השונות באירופה כגון ספרד, אשכנז ואיטליה? על מנת להבין את תוכנם ומשמעותם של התיאורים החזותיים בהם נתבונן, נעיין אף במקורות מספרות ההלכה והשו"ת לצד מקורות מספרות הפולמוס היהודית והנוצרית השופכים אור על התגבשות הדימוי של היהודי באמנות ימי הביניים.

בין שני עולמות: התיאטרון היהודי בין מסורות יהודיות למודרנה - ד"ר שלי זר-ציון
העולם היהודי הדתי השפיע עמוקות על גיבוש השפה האסתטית והאופקים האידאולוגיים של התיאטרון היהודי המודרניסטי במאות התשע-עשרה והעשרים. בקורס נברר כיצד שאב התיאטרון היהודי המודרני בעברית וביידיש מן התרבות העממית היהודית והטקסים הדתיים. באמצעות ניתוח של יצירות מפתח בתיאטרון היידי והעברי, כגון "אוריאל אקוסטה" לגוצקוב, "הדיבוק" לאנ-סקי, "שולמית" לגולדפאדן, "חלום יעקב" לבר-הופמן, ו"היהודי הנצחי" לפינסקי נבחן כיצד הפך התיאטרון לגשר בין מסורת לחידוש, ואגב כך ביסס את מעמדו כמדיום דומיננטי בחברה היהודית.

זהות יהודית בקולנוע האמריקאי - ד"ר אודיה כהן רז
הקורס יעסוק בחלקו המקדים בשפה הייחודית של הקולנוע ובדרכי הייצוג הקולנועיות בעיצוב זהות תרבותית ודתית. בחלקו השני יציג הקורס את עיצוב הדמות של היהודי בקולנוע האמריקאי. ינותחו אופני ייצוג קולנועיים כגון: הסטריאוטיפ היהודי והמאבק הדרמטי בין היהודי ללא-יהודי, אנטישמיות והתבוללות.

 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: