לימודים תואר שני  >  מכון שכטר למדעי היהדות
מכון שכטר למדעי היהדות

מכון שכטר למדעי היהדות - מידע כללי

תואר שני ביהדות זה שכטר

תואר שני במדעי היהדות- התמחות בתולדות עם ישראל

תנאי קבלה:
א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה.
ב. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות .
ג. תלמידים החסרים רקע במקצועות היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה .


תיאור התעודה:
M.A במדעי היהדות- התמחות בתולדות עם ישראל


משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

מטרת הלימודים במחשבת ישראל, היא לפתח אצל התלמידים התמצאות ביצירות המופת של המחשבה היהודית לדורותיה, ולהקנות להם כלים ומיומנויות לניתוח מקורותיה. כמו כן, נועד תחום זה לשפר את יכולת התלמידים לדון בבעיות דתיות, קיומיות, ותרבותיות המעסיקות את המחשבה היהודית בימינו. במסגרת זו יושם דגש על הזיקה הקיימת לאורך כל התקופות בין מחשבת ישראל לבין מחשבת העמים, ובין הרעיונות ודפוסי החשיבה המאפיינים את המחשבה היהודית בזמן מסויים לבין המציאות ההיסטורית באותה תקופה. תנאי מוקדם ללימודים בתחום הוא לימוד הקורס "מבוא למחשבת ישראל".

התכנית מציעה קורסים כגון:
פילוסוף או נביא? עיון במורה נבוכים לרמב"ם - ד"ר אלכסנדר אבן-חן
מורה נבוכים הוא היצירה הפילוסופית החשובה ביותר שנכתבה בהגות היהודית בימי הביניים. ביצירתו זו העלה הרמב"ם על הכתב את הגותו בנושאים המרכזיים הבאים: בריאת העולם; מהות האדם; טוב ורע-אמת ושקר; נבואה; נס; השגחה אלוהית; מהות האלוהים; תורה ומצוות. ננסה לבחון את עמדות הרמב"ם בסוגיות אלה מתוך הספר שנכתב בכוונה כחידה שרק קוראים מעטים יצליחו לפענח.

דת וחברה בהגות היהודית החדשה: הרב נחמן קרוכמל - ד"ר יוסי טרנר
מה גורלה של האמונה היהודית בעידן של אוניברסליזם מודרני? מה מעמד היהודים והיהדות בהיסטוריה: האם הם משפיעים על עמי העולם או בעיקר מושפעים על ידם? מי מעצב את דרכי החיים של החברה האנושית, והיהודית בכלל זה - האלוהים או האדם? אלה חלק מהשאלות שעליהן ביקש הרב נחמן קרוכמל להשיב בספרו הגדול "מורה נבוכי הזמן". במסגרת הקורס נעיין באופן התמודדותו של הרב קרוכמל עם שאלות אלה ושאלות נוספות הקשורות בבעיית היחס בין דת וחברה ביהדות המודרנית.

עיונים בספר הזוהר - ד"ר מלילה אשד-הלנר
בשיעור זה נלמד מבוא לספרות הזוהר, זמנה, מחבריה, פרשניה וחוקריה. לאחר המבוא נקרא ונלמד זוהר על אחת מפרשות התורה. הקריאה תהיה בלשון הזוהר המקורית ובתרגומה לעברית. הלימוד יכלול את המקורות המוקדמים אותם מעבד הזוהר, את אופני המדרש והסיפור הזוהרי, כמו גם מקורות מאוחרים שפירשו את הזוהר או השתמשו בו כמקור השראה ליצירה חדשה.
 

 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: