לימודים תואר שני  >  מכון שכטר למדעי היהדות
מכון שכטר למדעי היהדות

מכון שכטר למדעי היהדות - מידע כללי

תואר שני ביהדות זה שכטר

תואר שני במדעי היהדות – התמחות תלמוד והלכה

תנאי קבלה:
יתקבלו רק בעלי תואר ראשון, אם ציון הממוצע לתואר הוא 80 ומעלה. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות. תלמידים החסרים רקע במדעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה.


תיאור התעודה:
M.A במדעי היהדות - התמחות תלמוד והלכה


משך הלימודים:
שנתיים

זמני לימוד:


תחומי לימוד:

ספרות התלמוד וההלכה היא אחת מהיצירות המרכזיות של העם היהודי המקרינה השפעה על החיים היהודיים בכל הזמנים. מטרת הלימוד בתחום היא להקנות לתלמידים כלים שיאפשרו להם לעיין בספרות התלמוד וההלכה בצורה מעמיקה וביקורתית. תוכנית הלימודים מתקדמת ממבואות לתרגילים בתלמוד, בספרות הפוסקים ובספרות התשובות לסמינרים בסוגיות אקטואליות כגון החינוך בספרות הרבנית, מעמד האשה בהלכה ורפואה והלכה.

התכנית מציעה קורסים כגון:
סוגיות במגדר והלכה: הלכות אישות - פרופ' משה בנוביץ
בקורס זה נבחן את המקורות ההלכתיים העוסקים במעמד האשה בטקס הקידושין ובחיי הנישואין. ננתח את המקורות הקלאסיים ללא משוא פנים, ונדון בהצעות בנות זמננו לגשר על הפערים שבין ההלכה כפי שהיא פותחה והתפרשה במשך הדורות לבין ערכי השוויון בין המינים המקובלים בחברה של ימינו.

הגדה של פסח - הלכה, מנהג ואמנות - פרופ' דוד גולינקין
במוקד הקורס יעמוד ניתוח מעמיק של ההגדה של פסח, אחד הטקסטים המרכזיים של היהדות הרבנית שיצא לאור ביותר מהדורות כמעט מכל ספר יהודי אחר. נדון בהיסטוריה של ההגדה, בנושאים נבחרים הנוגעים להלכה ולמנהג ונעסוק גם באיורים להגדה מימי הביניים ועד העת החדשה.

 
מלאו את השדות הבאים,
ונציג המוסד יצור איתכם קשר:
שם מלא
עיר
דוא"ל
טלפון
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: