המשבר הכלכלי המתמשך שולח רבים לחיפוש עבודה במודעות הדרושים באינטרנט ובעיתונים. דרישות התפקיד, המנוסחות לרוב באופן קצר וענייני שחוזר על עצמו במרבית המודעות, עלולות לבלבל. "חפשו באופן יעיל וממוקד, שיוביל אתכם להצלחה. לא מומלץ לשלוח קורות חיים כאשר אינכם עומדים במרבית הדרישות", ממליצה רכזת היחידה להכוון תעסוקה במכללה האקדמית גליל מערבי, רינת פלד אייזן, אשר גיבשה עבורכם את המדריך המלא לפענוח הקודים המודעות הדרושים:
· "סביבת עבודה דינאמית"- יתכנו שינויים במסגרת עבודתכם ותחומי אחריותכם. דרישה זו מדגישה כי התפקיד וסגנון העבודה הינו משתנה, בעל ממשקים רבים ודורש גמישות, סבלנות ודינאמיות.
· "חריצות, אחריות, מסירות" – המעסיק מבקש להדגיש את רצונו במועמדים לויאליים, שלא "יספרו" כל דקה, שיעשו שעות נוספות בעת הצורך. דרישות אלו אינן קשורות למשרות ספציפיות ויכולות להופיע בכל מודעה. חשוב להבליט תכונות אילו בראיון ולתת דוגמאות.
· "תודעת שירות גבוהה"- העבודה נעשית עם גורמים שונים ולכן על המועמד הפוטנציאלי להיות אדם נעים לבריות, חברתי, חברותי גם פנים ארגונית וגם כלפי גורמים חיצוניים. מתאים בדרך כלל לעבודה בשירות לקוחות, קבלת קהל, עבודה עם ממשקים רבים חיצוניים ופנימיים כאחד.
· "אוריינטציה מכירתית ושיווקית" " /יכולת ניהול משא ומתן"- אתם נדרשים להעברת מסר מכירתי ברור וממוקד שיוביל בסופו של דבר למכירה של שירות, שיווק, רעיון ללקוח, סגירת עסקאות וכו'. היכולת הורבאלית והשיווקית חשובה להתנהלות שוטפת ולהגדלת הרווחים בחברה.
· "נכונות לעבודה מאומצת"- עבודות הדורשות מאמץ גופני תוך רמיזה היא לשעות רבות של עבודה. בררו אם הכוונה היא לשעות נוספות ובדקו האם תתוגמלו כיאות על שעות אלו.
· "ראש גדול"- המעסיק מבקש מועמדים שיוכלו "לראות מעבר" ולהרחיב את תחומי הפעילות והאחריות, גם אם לא נתבקשתם. מועמדים שייקחו על עצמם פרויקטים נוספים, שיראו מוטיבציה ללמוד נושאים חדשים, שייתנו מענה ועזרה למחלקות אחרות באם נדרש.
· ניסיון - אם דרישת הניסיון היא חובה, יש להתייחס לדרישה זו בכובד ראש ולבדוק את הדרישות האחרות במודעה. קחו בחשבון שאם אין לכם את הניסיון הרלוונטי הסיכוי פוחת. אם הדרישה לניסיון הינה בגדר יתרון, ניתן לבדוק התאמה לכלל הדרישות. אם יש לכם קורות חיים מנוסחים היטב, יש סיכוי שתזומנו לראיון עבודה ואף תתקבלו למרות העדר ניסיון וזאת הודות לכישוריכם האחרים.
· "יחסי אנוש טובים"- כאשר מעסיק מפרסם דרישה זו כתנאי בסיסי, העבודה שלפניכם קשורה ביחסים עם אנשים וביכולת לקשור עימם קשרים טובים ולא רק במישור החברי. על המועמד הפוטנציאלי לדעת ליצור, באמצעות קשריו האישיים גם קשרים עסקיים טובים- מה שיובל לרווחיות.
· "יכולת עבודה בצוות"- במרבית הארגונים העבודה מתבצעת עם ממשקים רבים ועבודת צוות הינה חלק מהעבודה השוטפת היום יומית. ברוב המשרות להן נדרש כישור זה, החברה בנויה מצוותים, החולקים מטרות ויעדים משותפים. אם אתם סוליסטים, העבודה אינה מתאימה.
· "הופעה ייצוגית"- דרישה זו מודגשת בעיקר בתחומים בהן העבודה הינה פרונטאלית, מול קהל הלקוחות. הופעה ייצוגית פירושה הופעה נאה ומסודרת, שתהיה תואמת לרוח החברה. אין הכוונה בהכרח שתצטרכו להיות יפים. הדרישה האמיתית היא לשדר מסר גם בהתנהגות וגם במראה אותו החברה מעוניינת להדגיש ולהעצים.