לימודים תואר שני  >  
קריירה
דוקטורים לומדים מנהל עסקים לתואר שני דוקטורים לומדים מנהל עסקים לתואר שני
בעלי תואר ד"ר וקריירה מצליחה, בוחרים ללמוד לתואר שני, MBA, במנהל עסקים,

 

מספרם של בעלי תואר ד"ר בקרב הסטודנטים לתואר שני במנהל עסקים, גדל משנה לשנה. כולם מומחים בתחומם, מעל גיל 40 , בעלי קריירה מפותחת והישגים לא מבוטלים, ובכל זאת ולמרות הכל הם בוחרים להוסיף ללוח הזמנים הצפוף מאד שלהם גם לימודים לתואר שני במנהל עסקים.  

ארבעה סטודנטים, בעלי תואר דוקטור בתחומים שונים, שלומדים כיום לתואר שני במנהל עסקים במרכז האקדמי פרס מסבירים מדוע היה חשוב להם לחזור לספסל הלימודים, ולמרות המאמץ הכרוך בעניין, איזו תועלת הם מפיקים מכך.

"לימודי מנהל עסקים נותנים לי ערך מוסף במקומות שבהם אני נמצא היום" כך מסביר ד"ר יוסי מונצ'ר, ד"ר לביולוגיה ולפיזיולוגיה העובד כיועץ עצמאי בחברות הון סיכון המשקיעות בחברות לפיתוח מדעי. "אני חבר בצוות שמחליט וקובע באילו חברות כדאי להשקיע. מלבד הניסיון המקצועי שלי והידע שצברתי במשך השנים חשוב לי ללמוד חשבונאות וכלכלה בצורה מסודרת ולעומק, כדי שיהיה לי גם בסיס תיאורטי לפרקטיקה שלי".

סטודנט נוסף לתואר שני במנהל עסקים במרכז האקדמי פרס הוא ד"ר דני בר טוב, ד"ר באלקטרוכימיה, עובד בחברת תדירן: "מאז שסיימתי את הלימודים עבדתי בתפקידי פיתוח. לפני שנה עברתי לתפקיד בתחום השיווק ולמרות הידע המקצועי שלי בכימיה הרגשתי שחסרים לי ידע והשכלה מסודרת ופורמאלית בתחום השיווק. באותה תקופה החלטתי שאני רוצה להתקדם מקצועית בתחום הניהול וידעתי שמעניין אותי ללמוד לתואר שני במנהל עסקים". 

ברטוב מציין כי הלימודים גובים ממנו מאמצים רבים וזמן יקר "אני לומד שני ערבים בשבוע, מתאמן פעמיים בשבוע, ועובד במשרה ניהולית מלאה", בכל זאת הוא ממליץ לכל מי שמתכוון להתקדם ולנהל, לא לוותר וללמוד . "לאורך דרכי המקצועית הכרתי מנהלים שלא עשו את זה, ואני חושב היום שהם לא היו מנהלים טובים.  לנהל אנשים זה לא פשוט והיום אני מבחין ורואה את הטעויות שנעשו". 

ד"ר יואל קלס
, רופא שיניים, עצמאי ובעל מרפאה. עד כה ניהל ד"ר קלס את המרפאה שלו בהצלחה מרובה, כיום הוא מוצא כי לימודי מנהל העסקים תורמים לו רבות בעסקיו. "בשלב זה בחיי אני רואה כל קורס שאנחנו לומדים במסגרת התואר - הן מהזוית של הקליינט והן מהזוית של הבעלים. לדוגמא בתחום החשבונאות, אמנם יש לי רואה חשבון שמטפל בדברים אבל עכשיו אני יודע מה עומד מאחורי זה, כך זה גם בתחום ההתנהגות הארגונית. קורס ניהול התפעול היה קורס יוצא מן הכלל – זה תרם לי בראייה מובנית של התהליכים ובטוח יעזור לי. גם תחום המימון וההשקעות. בכלל תואר במנהל עסקים, במציאות של היום יכול לעזור כמעט בכל שטח". 

ד"ר איתן גליק,
דר' לביולוגיה, יועץ ומנהל פיתוח וייצור בחברת ביוטכנולוגיה, סיים השנה את לימודיו לתואר השני וממשיך ללמוד בקורס דירקטורים. "כשסיימתי את לימודי המדעים נשארתי ללמד באקדמיה. בהמשך עבדתי לעבוד בחברת סטארט אפ בתפקידי ניהול . בתחום שלמדתי באקדמיה לא מלמדים איך להיות מנהל. רוב האנשים שעושים את המעבר הזה מהאקדמיה לתפקידי ניהול או יזמות בתעשייה - או שרוכשים את הידע מהניסיון או שמקצרים לעצמם את הדרך ולומדים מנהל עסקים. במסגרת לימודי האם בי אי קיבלתי בסיס שאני לא חושב שיכולתי להגיע אליו רק בזכות הניסיון". ד"ר גליק מעיד כי התואר הביא לשינוי מהותי בקריירה שלו. " אחרי שסיימתי לימודים הפכתי ליזם עצמאי. זכיתי במכרז של משרד הקליטה להיות יועץ קליטה למדענים עולים, ואני מניח שהתואר השני בהחלט עזר בזה. היום כעצמאי ההתנהלות שלי בהחלט מושפעת מהלימודים. הן בניהול הצוות המחקרי והן בניהול הכספים. 

צור קשר
ליצירת קשר עם מוסדות ללימודים M.B.A, לחצו על שם המוסד:
המסלול האקדמי המכללה למינהל
הקריה האקדמית אונו
המכללה האקדמית נתניה
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
המרכז האקדמי פרס

קישורים כלליים
מוסדות ללימודי M.B.A
מוסדות ללימודי GMAT
חינם - שאלון התאמה לבחירת מקצוע
מלגות לימודים


חזור לראש הכתבה: דוקטורים לומדים מנהל עסקים לתואר שני הוסף כתבה למועדפים

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות  
1.  לימודי מנהל עסקים משולבים  
9:01 AM 9/2/10 יעל  
2.  לימודי מנהל עסקים  
9:02 AM 9/2/10 יעל  

מאמרים נוספים במדור: קריירה
פיטורין ולימודים פיטורין ולימודים
תואר שני כתגובה לפיטורין בעיתות משבר כלכלי
תואר שני ומשפחה תואר שני ומשפחה
איך לומדים לתארים מתקדמים עם משרה מלאה ומשפחה – איך מנהלים את הזמן, איך לא פושטים רגל ואיך לא שוכחים גם ליהנות בדרך
האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים? האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים?
איך לשמור על הזוגיות במשך שנת הלימודים המלחיצה
התנהלות פיננסית לסטודנטים התנהלות פיננסית לסטודנטים
טיפים איך לנהל תקציב פיננסי במשכורת של סטודנט
שפת גוף של מנהלים שפת גוף של מנהלים
במאמר זה נסקור את שפת הגוף של כמה סוגי מנהלים בהם הערמומי, הרודן, הדמוקרטי, המנהיג ועוד. לכל סוג של מנהל שייכנו את תכונות האופי המאפיינות אותו וכן שפת גוף המסגירה את טיבו וטבעו
תדמית אישית בפגישה עסקית תדמית אישית בפגישה עסקית
איך בונים תדמית שמשדרת בטחון, סמכותיות ואמינות, ולהותיר אצל הצד השני את הרושם הטוב ביותר
איך להצליח בפגישות עסקיות איך להצליח בפגישות עסקיות
מיתוג אישי, לבוש, דיבור ותוכן הם חלק מהמרכיבים המסייעים להצלחתן של פגישות עסקיות


אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: