לימודים תואר שני  >  
קריירה
המדריך למפוטר המדריך למפוטר
13 הדיברות שיעלו אתכם על הדרך הנכונה למציאת עבודה

מאת מגזין אוונגרד
 
המשבר הכלכלי העולמי הביא לגל פיטורים בכל ענפי המשק כמעט. כדי לסייע למחפשי העבודה החדשים בהתמודדות עם המצב, נערכה במרכז הבינתחומי הרצליה הרצאה מרתקת ומאוד אקטואלית שעניינה "המדריך למפוטר".
המרצה, אלינור אשכנזי, היא בעלת ניסיון בגיוס והשמה ובעלת חברת ייעוץ למנהלים בתחילת דרכם, ששמה "אופטימיות ניהולית". הרצאתה נבנתה כרשימת כללים, מעין "13 הדיברות" לתקופת חיפוש העבודה:

1.לנוח – תקופת חיפוש העבודה היא תקופה לא קלה ולכן שלב המנוחה  הוא מחויב. חשוב לפנות את הראש מכל המחשבות והדאגות שיעסיקו אתכם בזמן הקרוב.

2.לעשות סידורים – כשעובדים אין זמן לעשות סידורים: ללכת לרופא שיניים, להזמין טכנאי וכו'. פסק הזמן שנכפה עליכם הוא זמן שאפשר לנצל כדי לטפל בנושאים הללו ולהוריד דאגה מהראש. 

3.לבדוק את קורות החיים שלכם – קורות החיים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם. ייתכן שעבר זמן רב מאז שהשתמשתם בהם, וזה הזמן לעדכן אותם. הרבה פעמים שולחים את קורות החיים כמו שהם, גם אם אינם תואמים את המשרה המוצעת וזו טעות. קורות החיים צריכים להיות מובנים ע"פ המשרה הספציפית, אליה אתם מגישים מועמדות. מחקרים מראים כי זמן הממוצע שרכזת ההשמה מקדישה לכל עותק של קורות החיים שנשלח אליה הוא 3 שניות ולכן בפרק הזמן הקצר הזה צריך לתפוס את תשומת ליבה: פונט שונה, תמונה, לוגו של החברות שבהם עבדת ועוד דרכים יצירתיות להשאיר רושם חיובי. אשכנזי הדגישה כמה טיפים בהקשר זה: א. חשוב לקצר, להקפיד שקורות החיים לא יתפרסו על פני יותר מעמוד. ב. להדגיש את שמות המעסיקים, כולל משפט תיאור על כל מקום עבודה. גם אם הועסקת בחברות מוכרות, כדאי לקחת בחשבון שלא כולם מכירים אותם. ג. כדאי לצרף כתובת אתר האינטרנט של החברות שבהם הועסקת. זה יכול לשמש את המראיין, לקבל רקע לקראת הראיון. ד. כדאי להשתמש בקורות החיים במילות מפתח מתאימות למשרה המוצעת, כאשר את מילות המפתח המתאימות ניתן לאתר אפילו בהצעת העבודה עצמה. זאת משום שחברות ההשמה מבצעות סינון ראשוני לפי מילות מפתח ולכן שימוש נכון במילים אלה מגביר את הסיכוי לעבור לשלב הראיון. ה. אין צורך לצרף המלצות בכתב, בעיקר משום שהיו המון זיופים ולכן היום לא מסתמכים על זה. אם יש צורך בהמלצות, ניתן לתת טלפונים של אנשי קשר. ו. כדאי לצרף דף מקדים שמתאים למשרה המוצעת. 

4.להכין רשימה של כל מי שיכול לעזור במציאת עבודה – זהו הבסיס החשוב לכל הליך חיפוש העבודה. הרשימה הראשונה היא של חברים, מכרים, אנשים שאיתם עבדת בעבר וכל מי שיכול לעזור בפריסת היריעה. הרשימה השניה היא של כל חברות ההשמה הרלוונטיות לתחום (יש אפשרות למצוא בגוגל קובץ אקסל הכולל את כל חברות ההשמה בארץ, ע"פ חיפוש מילת החיפוש HR). מומלץ לפנות לכמה שיותר חברות ולא לסמוך על חברה אחת ש"תעבוד בשבילך". הרעיון הוא להגדיל כמה שיותר את הסיכוי וזה נעשה על ידי כמה שיותר זרועות ששולחים. זה כמו לדוג עם רשת מול לדוג עם חכה. 

5.לקנות בגד חדש – ברגע שאתם קונים בגד חדש, נוצרת תחושה של התחדשות, שמקרינה החוצה. בנוסף, זכרו שאתם הולכים לפגוש הרבה אנשים חדשים בזמן הקרוב ושווה להשקיע בהופעה, כדי להיראות טוב ולהרגיש טוב.

6.להתחיל להרים טלפונים – הדרך למציאת עבודה מתחילה מזה שמרימים את הטלפון ומתחילים להתקשר. הרבה פעמים זה מצריך להילחם בביישנות, או חשש לפנות וחשש שלא יזכרו. אבל צריך לזכור שיש לכם מטרה ובשביל להשיג אותה עליכם להיות אקטיביים

7.זמן מצוין לכתת רגליים – יש חשיבות להגעה פיזית למשרדי השמה. זה מעיד על אקטיביות ויוזמה מצד מחפש העבודה וגם פותח הרבה יותר אפשרויות, משום שייתכן שבדיוק עכשיו נפתחה משרה שעוד לא הספיקו לפרסם ועצם הנוכחות במשרד ההשמה, תקצר עבורך תהליכים. הזמן הממוצע עד למציאת עבודה חדשה בתקופת מיתון הוא שנה, אבל הרעיון הוא לנסות להוריד את זמן התקופה הזו. גם אחרי שהתקיים ראיון, מומלץ לחכות כמה ימים ואם לא חוזרים אליך, ליזום ולהתקשר. להיות בצד היוזם ולא בצד המחכה, משום שזה state of mind יותר נכון למציאת עבודה. 

8.לפתוח בלוג – תקופת חיפוש העבודה היא תקופה קשה, לעיתים מייאשת, והעובדה שאתה יכול לכתוב על מה שאתה מרגיש ולשתף אחרים, מקלה במידה מסוימת על ההתמודדות. צריך לזכור שבעידן Google, ייתכן שהמראיין יחפש עליך מידע לפני הראיון וייחשף גם לבלוג ולכן צריך להחליט כמה רוצים לחשוף. מילת המפתח היא "לפתוח" את מה שאתה מרגיש וחווה בפני אנשים נוספים, משום שבסיס כל החיפוש הוא "לפתוח".

9.שפר את כישורי השיווק – להתאמן על כל מי שאפשר, כהכנה לראיון. לא משנה כמה קורות החיים שלכם טובים, אם לא תצליחו להעביר את זה בראיון, זה לא משנה כלום. כמובן שתמיד יש גם מרכיב של כריזמה, שאותו אי אפשר ללמוד, אבל יש הרבה דברים מסביב שאפשר לשפר. חשוב לזכור שמשתפרים מראיון לראיון, כך שגם אם הלכת לראיון ולא התקבלת לעבודה, זה לא היה לחינם.

10.לספר שאתה מחפש עבודה – פשוט לספר לכל מי שאתם פוגשים. אי אפשר לדעת מאיפה תיפתח ההזדמנות. הרעיון הוא: To buzz your business . 

11.להשאיר את האגו בבית – אין ספק שפיטורים ותקופת חיפוש העבודה משפיעים מאוד על מצבו האגו, אבל בתהליך חיפוש העבודה אין מקום לאגו ולמעשה האגו יכול רק לקלקל. 

12.לנצל את כישורי הניהול לשעת משבר – כאשר מדובר במנהלים, מומלץ "לשלוף" לעזרה את כישורי הניהול ובהם: יכולת קבלת החלטות (מה עושים היום כדי לקדם את התהליך, שאלות לגבי סוג העבודה, שכר מוצע וכו'); הסתכלות מערכתית – חשוב להתבונן על כל דבר בהקשר הרחב; לזכור שהאחריות היא שלך – קל להאשים את כל העולם במצב, אבל בסופו של דבר, אתה בוחר מה לעשות עכשיו. הבחנה בין עיקר לתפל – פעמים רבות מחפשי עבודה רוצים להרשים ולהראות כמה הם יודעים וכמה הם מנוסים וזה מה שמגדיר אותם בסוף כ- over qualified; עמידה ביעדים – גם אם היעד שאתם מציבים הוא שליחת קורות חיים, או הזמנה לראיון; חתירה להצלחות – תחתרו להצלחה האישית שלכם וזה יוביל אתכם לשם. 

ולבסוף זכרו, שכל עכבה לטובה ושבסוף תיפתח לכם הדלת הרצויה. תהיו סבלניים, אל תהיו לחוצים ואל תשדרו זאת. נצלו את העידן האינטרנטי וקבלו תמיכה וירטואלית. שימרו על החיוך והאופטימיות. הסירו ככל האפשר חששות מהעתיד – התמקדו בהווה וחישבו מה אתם עושים היום, כדי לשפר את העתיד שלכם.


בהצלחה!


חזור לראש הכתבה: המדריך למפוטר הוסף כתבה למועדפים

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות  

מאמרים נוספים במדור: קריירה
פיטורין ולימודים פיטורין ולימודים
תואר שני כתגובה לפיטורין בעיתות משבר כלכלי
תואר שני ומשפחה תואר שני ומשפחה
איך לומדים לתארים מתקדמים עם משרה מלאה ומשפחה – איך מנהלים את הזמן, איך לא פושטים רגל ואיך לא שוכחים גם ליהנות בדרך
האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים? האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים?
איך לשמור על הזוגיות במשך שנת הלימודים המלחיצה
התנהלות פיננסית לסטודנטים התנהלות פיננסית לסטודנטים
טיפים איך לנהל תקציב פיננסי במשכורת של סטודנט
שפת גוף של מנהלים שפת גוף של מנהלים
במאמר זה נסקור את שפת הגוף של כמה סוגי מנהלים בהם הערמומי, הרודן, הדמוקרטי, המנהיג ועוד. לכל סוג של מנהל שייכנו את תכונות האופי המאפיינות אותו וכן שפת גוף המסגירה את טיבו וטבעו
תדמית אישית בפגישה עסקית תדמית אישית בפגישה עסקית
איך בונים תדמית שמשדרת בטחון, סמכותיות ואמינות, ולהותיר אצל הצד השני את הרושם הטוב ביותר
איך להצליח בפגישות עסקיות איך להצליח בפגישות עסקיות
מיתוג אישי, לבוש, דיבור ותוכן הם חלק מהמרכיבים המסייעים להצלחתן של פגישות עסקיות


אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: