לימודים תואר שני  >  
קריירה
שפת גוף בראיון עבודה שפת גוף בראיון עבודה
הוזמנתם לראיון עבודה? כל העצות כדי ששפת הגוף שלכם תעזור לכם להותיר רושם טוב

מחקרים הוכיחו, כך מסתבר, שלוקח שניה אחת לעבד דעה ראשונית על אדם מרגע שפוגשים אותו, ורק ארבע דקות שיחה כדי לפתח דעות כל כך מוצקות שיקח שמונה עד עשרה מפגשים נוספים כדי לשנות אותן. דורית עוזיאל, יועצת לתקשורת ומומחית להבנת שפת גוף, מסבירה איך לדאוג שהמפגש הראשוני הזה יהיה חיובי ככל האפשר, ואיך לתקן רושם רע שנוצר.

להלן מספר עצות חשובות: 

1.שפת הגוף היא קריטית לרושם ראשוני, ובתוך הקטגוריה "שפת גוף" נכללים גם הלבוש על צבעיו וסגנונותיו, וגם השימוש בקול- איך האדם נשמע, ולא רק מה שהוא אומר ממש, שהוא שאר שבעת האחוזים. אדום, למשל, הוא צבע מעניין ומושך, אבל גם מעורר רגשות שיכולים להיות לפעמים לא חיוביים- הוא מגביר את הדופק, מעלה לחץ דם, ובאופן כללי עלול לעצבן אנשים. לכן, מומלץ לא להגיע לראיון חשוב או לעמוד מול קהל בחולצה אדומה, אם המטרה היא לגייס סימפטיה, הסכמה או תמיכה. וורוד, לעומת זאת, הוא צבע שיוצר סימפטיה אצל אנשים, גם אם הם טוענים בתוקף שהם שונאים אותו- מסתבר שיש סיבה שמלבישים תינוקות בצבעים רכים ולא מאיימים כמו תכלת וורוד, כדי לגרום לאנשים להיות חביבים אליהם יותר. סגול הוא צבע מרגיע במיוחד. כל שאר הצבעים לכאורה נייטרליים, אך מומלץ (אם זה אפשרי) לבדוק מראש מה צבע הריפוד במקום בו הולכים להתראיין, כדי שלא תיבלעו בו (אדם עם שיער שחור וחולצה שחורה על כסא שחור הופך להיות פרצוף חיוור מרחף), או כדי להתאים את עצמכם לצבעי החברה ולהראות שייכות מראש.

2. "האסכולה המנצחת בדיבור מול קהל היא יצירת אמון וביטחון" אומרת דורית, ואת האמון והביטחון ניתן לבנות בעזרת מבט ישיר בעיניו של האדם או האנשים מולם אתם עומדים, ובעזרת תנועות ידיים גלויות ופתוחות. אדם שמשקר יתקשה להסתכל בעיניו של בן שיחו, ואדם לחוץ ולא בטוח בעצמו יעמוד מאחורי פודיום או יכסה את עצמו בדרכים אחרות ויראה "סגור"- עמידה או ישיבה ברגליים שלובות, ידיים שלובות או בכיסים וכתפיים שמוטות. 

3.אל תעשה: אל תגיעו לראיון עם משקפי שמש על הראש ובטח שלא על העיניים, מרגע שהתיישבתם. בתוך בניין הם לא נחוצים, והם יוצרים הרגשה של זמניות, כאילו אתם לא מקדישים את תשומת הלב המלאה להווה אלא כבר חושבים על סיום הפגישה והיציאה לרחוב. דיבור עם ידיים בכיסים נראה לא מקצועי ולא רציני, כאילו אתם מסתירים משהו, לא בטוחים בעצמכם או לא לגמרי ממוקדים. 

4. עשה: בראיון או בסיטואציה המערבת שולחן, השאירו לפחות כף יד אחת על השולחן בכל זמן, והסתכלו לאדם שמולכם בעיניים. אנשים נוטים לחקות את התנועות של האדם הקרוב אליהם פיזית, ולכן אם אדם מגיע לפגישה ומקרין נינוחות, גם האדם שמולו יעשה יותר נינוח. 

5.אל תעשה: לראיון עבודה ולכל אירוע רציני אחר עדיף להגיע בנעליים סגורות ולא בסנדלים, ורצוי לענוד שעון ולא להסתכל בפלאפון או לחפש את שעון הקיר כל הזמן. יש דרכים דיסקרטיות להסתכל בשעון יד בלי לגרום לאחרים להרגיש שאתם ממהרים או שהם לא שווים את זמנכם, וקשה מאוד להיות דיסקרטיים בסיטואציה דומה גם עם פלאפון קטן ודק. 

6.עשה: דאגו להראות בריאים ויציבים מול קהל ובאירועים חשובים. מדינאים דואגים לאיפור נכון לפני נאומים חשובים, אין שום סיבה לא לעשות כמוהם כשזה חשוב. גם אם לא מתאפרים, יש לבוא מטופחים ובלבוש המתאים לאירוע (נניח, לסוג העבודה שמנסים להתקבל אליה). 

7.ועצה חשובה לסיום - היו בטוחים בעצמכם. אם  תאמינו בעצמכם וביכולתכם באמת, שפת הגוף שלכם תשדר את זה באופן טבעי, בלי יותר מדי השקעה.

 מאת גילי כהן - ארזי, סטודנטית שנה ג' בבי"ס רדזינר למשפטים ובבי"ס לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה



חזור לראש הכתבה: שפת גוף בראיון עבודה הוסף כתבה למועדפים

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות  

מאמרים נוספים במדור: קריירה
פיטורין ולימודים פיטורין ולימודים
תואר שני כתגובה לפיטורין בעיתות משבר כלכלי
תואר שני ומשפחה תואר שני ומשפחה
איך לומדים לתארים מתקדמים עם משרה מלאה ומשפחה – איך מנהלים את הזמן, איך לא פושטים רגל ואיך לא שוכחים גם ליהנות בדרך
האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים? האם לחכות עם האהבה עד אחרי הלימודים?
איך לשמור על הזוגיות במשך שנת הלימודים המלחיצה
התנהלות פיננסית לסטודנטים התנהלות פיננסית לסטודנטים
טיפים איך לנהל תקציב פיננסי במשכורת של סטודנט
שפת גוף של מנהלים שפת גוף של מנהלים
במאמר זה נסקור את שפת הגוף של כמה סוגי מנהלים בהם הערמומי, הרודן, הדמוקרטי, המנהיג ועוד. לכל סוג של מנהל שייכנו את תכונות האופי המאפיינות אותו וכן שפת גוף המסגירה את טיבו וטבעו
תדמית אישית בפגישה עסקית תדמית אישית בפגישה עסקית
איך בונים תדמית שמשדרת בטחון, סמכותיות ואמינות, ולהותיר אצל הצד השני את הרושם הטוב ביותר
איך להצליח בפגישות עסקיות איך להצליח בפגישות עסקיות
מיתוג אישי, לבוש, דיבור ותוכן הם חלק מהמרכיבים המסייעים להצלחתן של פגישות עסקיות


אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: