שיעור הצלחה בבחינה
נתונים סטטיסטיים ביחס לשיעור ההצלחה ב – 8 המועדים האחרונים של בחינות ההסמכה וכן ניתוח המסקנות העולות מנתונים אלו
א.שיעור ההצלחה בקרב נבחנים הניגשים לבחינה פעם ראשונה גבוה באופן עקבי ונע בטווח
שבין 80%-90%. ניתן להבחין כי הנתונים הינם עקביים וכמעט ואינם סובלים מתנודתיות.
נתון זה מוכיח, בניגוד לסברה הרווחת, כי בחינות הלשכה אינן בחינות קשות ומי שלומד אליהן בצורה הנכונה ובהתאם לתוכניות הלימוד, מירב הסיכויים שיעבור אותן בהצלחה.
יחד עם זאת, יש לשים לב לכך ששיעור ההצלחה הכללי, דהיינו, שיעור ההצלחה המתייחס לכלל הנבחנים, מושפע משיעור ההצלחה בקרב נבחנים הניגשים לבחינה פעם שניה/ שלישית/ יותר ולפיכך מציג נתונים נמוכים ותנודתיים יותר ביחס לשיעור ההצלחה בקרב נבחנים הניגשים לבחינה פעם ראשונה.
ב.שיעור ההצלחה בקרב נבחנים הניגשים לבחינה פעם שניה/ שלישית/ יותר נמוך משמעותית משיעור ההצלחה בקרב נבחנים הניגשים לבחינה פעם ראשונה. שיעור זה אף עקבי פחות ביחס לנתוני הנבחנים שניגשו לבחינה בפעם הראשונה וסובל מתנודתיות רבה.
נתון זה מחזק את התפיסה לפיה ישנם אנשים שאינם לומדים באופן נכון לבחינה ולפיכך לא עוברים את הבחינה פעם אחר פעם. אין זה אומר שאנשים אלו אינם לומדים לבחינה, אך הם לומדים על פי אותם דפוסים שמלכתחילה הובילו לכישלונם במועדים קודמים.
קבוצה נוספת אשר משפיעה על שיעור ההצלחה הנמוך בקרב נבחנים הניגשים לבחינה פעם שניה/ שלישית/ יותר מורכבת מנבחנים אשר אינם לומדים כהלכה לבחינה מתוך תפיסה שהם כבר למדו לבחינה בעבר ולפיכך אינם צריכים לעקוב אחר תוכנית הלימוד לבחינה באופן מלא. נבחנים אלו לעיתים אף בוחרים להתכונן לבחינה באמצעות ערכות הכנה ישנות אשר אינן כוללות את החומר העדכני לבחינה אליה הם ניגשים.
ג.שיעור ההצלחה בקרב בוגרי האוניברסיטאות גבוה באופן עקבי משיעור ההצלחה בקרב בוגרי המכללות.
קישורים כלליים:
חיפוש לימודים - תואר שני במשפטים
חינם - שאלון התאמה לבחירת מקצוע
מלגות לימודים