לימודים תואר שני  >  בחינות הסמכה  >  עריכת דין  >  הסמכה של עורכי דין- מידע כללי
הסמכה של עורכי דין- מידע כללי
מי רשאי לגשת לבחינה? מועדים ומיקומים וכשירות להתקבל כחבר בלשכת עורכי הדין
 
כשירות לגשת לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין
 על פי חוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א – 1961 אדם כשיר לגשת לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין אם הוא עומד בשני קריטריונים מקדמיים:

1.       הוא בעל השכלה משפטית גבוהה- אדם ייחשב לבעל השכלה משפטית גבוהה אם הוא בוגר של פקולטה למשפטים במוסד בישראל או בוגר של מכללה מוכרת למשפטים. כמו כן ייחשב כבעל השכלה משפטית גבוהה בוגר בלימודי משפט במוסד בחוץ לארץ, שהוכר על ידי האוניברסיטה העברית כמוסד להשכלה גבוהה או מי שלמד במוסד כאמור ועמד בבחינות בהיקף שלדעת האוניברסיטה העברית ראוי להיחשב כמקנה לו השכלה משפטית גבוהה. כן ייחשב כבעל השכלה משפטית גבוהה מי ששימש בחוץ לארץ לפחות שנתיים כעורך דין או בתפקיד שיפוטי. [1]
2.       הוא עבר תקופת התמחות – רשאי להירשם כמתמחה מי שקיבל תואר "בוגר במשפטים" מאוניברסיטה או ממכללה מוכרת בישראל או שחסרות לו 2 בחינות בלבד כדי למלא אחר הדרישות לקבלת תואר בוגר[2]. כמו כן רשאי להירשם כמתמחה מי שלמד בחו"ל ולימודיו הוכרו על ידי האוניברסיטה העברית, לאחר שהוכיח ידיעה בשפה העברית ועמד בבחינות הלשכה בדיני מדינת ישראל. כן רשאי להירשם כמתמחה מי ששימש בחוץ לארץ לפחות שנתיים כעורך דין או בתפקיד שיפוטי לאחר שהוכיח ידיעה בשפה העברית.
תקופת ההתמחות היא בת 12 חודשים, אך לשכת עורכי הדין רשאית להפחית את תקופת ההתמחות של מי שהיה עו"ד או שימש בתפקיד שיפוטי בחוץ לארץ לפחות שנתיים.
בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין – מועדים ומיקומים
בחינת ההסמכה בכתב מתקיימת פעמיים בשנה: בחינה אחת באביב – בחודשים אפריל-מאי, ובחינה אחת בסתיו – בחודשים אוקטובר-נובמבר. בחינת ההסמכה בעל פה מתקיימת כשבועיים לאחר הבחינה בכתב, וזכאי לגשת אליה מי שעבר בהצלחה בבחינה בעל פה.
אין מיקום מחייב לעריכת בחינת ההסמכה בכתב, בשנים האחרונות הבחינה נערכת בבנייני האומה בירושלים או בגני התערוכה בתל אביב. בחינת ההסמכה בעל פה נערכת בבית לשכת עורכי הדין בירושלים.
ההרשמה לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין
על מנת להירשם לבחינת ההסמכה, אמור כל מתמחה לקבל לכתובתו הרשומה בלשכת עורכי הדין טפסי הרשמה לבחינות ההסמכה. ההרשמה לבחינה כרוכה בעלות של 1,180 ₪, מתוכם 420 ₪ אגרה בגין הבחינה בכתב, 100 ₪ אגרה בגין הבחינה בעל פה ו – 660 ₪ דמי חברות בלשכה.
 כשירות להתקבל כחבר בלשכת עורכי הדין
אדם אשר הינו בעל השכלה משפטית גבוהה, עבר תקופת התמחות ועמד בהצלחה בבחינות הלשכה כשיר להיות עורך דין והוא יתקבל כחבר בלשכת עורכי הדין[3]


[1] מי שלא למד משפטים בישראל חייב להיבחן בבחינה בדיני מדינת ישראל (בנוסף לבחינת הלשכה שבה נבחן כל מתמחה).
[2] מי שצריך להירשם לעוד 2 קורסים אינו זכאי להירשם כמתמחה. רק מי שחסרות לו 2 בחינות זכאי להירשם כמתמחה.
[3] הלשכה רשאית, לאחר שנתנה למועמד הזדמנות לטעון את טענותיו, לא לקבל מועמד כחבר לשכת עורכי הדין, אם הוא אינו ראוי לשמש כעורך דין.


הכתבה באדיבות פרקטיס 

קישורים כלליים:
חיפוש לימודים - תואר שני במשפטים
חינם - שאלון התאמה לבחירת מקצוע
מלגות לימודים

קבצים מצורפים:
דוגמא למבחן בכתב
תגובות לכתבה
הוסף תגובה 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
1.  gfd
dfdffdgdddf
fgfdfg (14.5.09)
אתר ilimudim2 מספק לכם מידע מקיף בנושא תואר שני ולימודי תואר שלישי כמו כן תוכלו למצוא מידע על מוסדות לימוד, ייעוץ והכוונה, כנסיםמבחני הסמכה, ופורומים.
 
סגור
  • מתקשה לבחור?
    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ אקדמי חינם:
  • שם:
  • כתובת מייל:
  • טלפון:
  • עיר: